رييس چهارمين كنگره سرطان‌هاي زنان گفت: 70 درصد موارد جديد سرطان در كشورهاي در حال توسعه بوده و اين كشورها با مشكلات جدي سرطان مواجه خواهند بود.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر اعظم السادات موسوي در چهارمين كنگره سرطان‌هاي زنان با بيان اينكه طبق پژوهش انجام شده در سال 2008 بيشترين آمار ابتلا به سرطان مربوط به كشورهاي استراليا و نيوزلند بوده است گفت: خوشبختانه ايران در منطقه‌اي واقع شده است كه ميزان ابتلا به سرطان در آن كمتر است.  
 
وي تصريح كرد: 70 درصد موارد جديد سرطان در كشورهاي در حال توسعه بوده و كشورهاي در حال توسعه با مشكلات جدي سرطان مواجه خواهند بود.  
 
رئيس چهارمين كنگره سرطانهاي زنان ايران با بيان اينكه در اثر افزايش اميد به زندگي، آلودگي محيط زيست و استرس شاهد افزايش سرطان ها بوده ايم اظهار كرد : تخمين زده مي شود كه در سال 2025 حدود 96 درصد از انسانها به دليل افزايش اميدبه زندگي بيش از 60 سال عمر كنند.  
 
وي ادامه داد : سرطان‌هاي ريه، پستان، كلوركتال، معده، پروستات و دهانه رحم  جزو شايع ترين سرطان‌هاي جهان محسوب مي شوند كه در اين ميان سرطان‌هايي مانند ريه، معده، كلوركتال، پستان ميزان مرگ و مير بالاتري نسبت به ديگر سرطان ها دارند .  
 
دكتر اعظم السادات موسوي يادآور شد : در حال حاضر سرطان پستان شايع ترين سرطان زنان در كشورهاي صنعتي است كه ميزان مرگ و مير آن در كشور صنعتي به اندازه كشورهاي در حال توسعه است .  
 
123 مرد در هر صد هزار نفر دچار سرطان مي شوند  
  
 
وي با بيان اينكه در كشورهاي توسعه يافته، هورمون‌ها و عادات بد غذايي علت ابتلا به سرطان بوده و در كشورهاي در حال توسعه سرطان‌هاي مربوط به عفونت ها مانند سرطان دهانه رحم شايعتر هستند اظهار كرد: بر اساس تحقيقات انجام شده در سال 2008 شيوع سرطان در مردان ايراني 121 تا 123 در صد هزار بوده مي باشد.  
 
رئيس چهارمين كنگره سرطانهاي زنان ايران اظهار كرد: شايع ترين سرطانهاي مردان در كشور سرطان‌هاي معده، كلوركتال و شايع ترين سرطان هاي زنان در كشور سرطان‌هاي پستان، معده و دهانه رحم مي باشد.  
 
وي با بيان اينكه متاسفانه تعداد محققان در كشورهاي در حال توسعه 30 برابر كشورهاي كمتر توسعه يافته است گفت: 95 درصد از پژوهش‌هاي انجام شده درباره سرطان در كشورهايي صورت مي‌گيرد كه 20 درصد جمعيت جهان در آنها زندگي مي‌كنند.  
 
دكتر موسوي تصريح كرد : تحقيقات بايد اساس همه برنامه ريزي ها جهت كنترل سرطان قرار گيردتا كيفيت سيستم بهداشتي رشد داشته باشد افزود: بايد مراكزي براي ارجاع بيماران سرطاني در نظر گرفته شود تا دسترسي بيماران به مراكز درماني آسان تر باشد.  
 
رييس انجمن سرطان‌هاي زنان ايران در پايان با بيان اينكه انجمن‌هاي علمي مي‌توانند در زمينه كاهش عوامل خطر، پيشگيري و برگزاري برنامه‌هاي آموزشي به منظور افزايش كيفيت مبارزه با سرطان عمل كنند خاطرنشان كرد: با توجه به توانايي‌هاي موجود در كشور، بايد در زمينه مبارزه با سرطان مديريت بهتري انجام شود./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار