سید جعفرحجازی استاندار خوزستان درمراسم تقدیراز كشاورزان نمونه بااشاره به صادرات محصولات كشاورزی گفت : پایانه حمل ونقل هوایی برای صادرات تاسیس می شود.


 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان،حجازی افزود: در بحث صادرات تصمیمات خوبی گرفته شده است. توافق نامه‌ای برای صادرات محصولات بوسیله هواپیماهای باری ( كارگو) صورت گرفته و قرار است پایانه حمل و نقل هوایی درخوزستان راه اندازی شود.

رییس شورای كشاورزی خوزستان تصریح كرد: حمل و نقل هوایی با هزینه‌ای اندك بیشتر از حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد. همچنین با راه اندازی این پایانه محصولات كشاورزی با كیفیت بهتر و در سریع‌ترین وقت به دست مصرف كننده و خریدار در بازار می‌رسد.

حجازی افزود: سردخانه‌ای نیز در فرودگاه برای ذخیره و نگهداری محصولات كشاورزی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در بحث صادرات در تلاش هستیم كه بازار جدید در داخل و خارج ایجاد كنیم.

استاندار خوزستان كشاورزان را پشتوانه كشور در ایستادگی بر علیه تحریم ها دانست و افزود: اگر امروز ایران اسلامی محكم و با اقتدار در مقابل تحریم ها ایستاده است به پشتوانه و اعتمادی است كه به كشاورزان دارد.

حجازی در جشنواره تجلیل از كشاورزان نمونه خوزستان ضمن ارزشمند خواندن نقش كشاورزان در خودكفایی كشور گفت: شما كشاورزان به خودكفایی كشور یاری رساندید كه این حركت باعث افتخار استان است.

حجازی ضمن اشاره به طرح‌های جدید در حال آزمایش در بخش كشاورزی گفت: این طرح‌ها بر پایه علم نانوتكنولوژی است كه نتایج خوب و مطلوبی را داده و پیشنهاد می‌كنم كه كشاورزان این روش‌های علمی را در بخش كشاورزی بكار ببرند.

همزمان با مراسم تجلیل از كشاورزان نمونه نمایشگاه توانمندی‌های بخش كشاورزی خوزستان و دستاوردهای زنان روستایی و عشایر نیز برپا شده بود كه در پایان این مراسم توسط استاندار خوزستان افتتاح و مورد بازدید قرارگرفت.

در این نمایشگاه شركت‌های تعاون روستایی مختلفی از مناطق مختلف استان همچون زنان روستایی آبادان، حمیدیه، عشایر دشت گل و... با تولیداتی نظیر عسل، خرما، صنایع دستی و... شركت كرده بودند.

در مراسم تجلیل از كشاورزان نمونه خوزستان كه به مناسبت هفته جهاد كشاورزی برگزارشد از 60 نفر كشاورز نمونه استان قدردانی به عمل آمد. /س
برچسب ها: احداث ، حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.