5 درصد از سهام شرکت پالايش نفت بندر عباس فردا در بورس تهران، براي نخستين بار کشف قيمت مي شود.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه(سنا) ، مدير عامل شرکت بورس اوراق بهادار گفت: 690 ميليون سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت پالايش نفت بندر عباس متعلق به شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران براي نخستين بار پس از پذيرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه مي شود.
حسن قاليباف اصل با اشاره به اينکه سهام شرکت پالايش نفت بندر عباس نخستين شرکتي است که در سال جاري عرضه مي شود ، ادامه داد: شرکت پالايش نفت بندر عباس از شرکت هاي مشمول سياست هاي کلي اصل 44 و سومين شرکت پالايشي است که عرضه و پلاک 470 بورس اوراق بهادار تهران را به خود اختصاص خواهد داد.
وي خاطرنشان کرد : شرکت پالايش نفت بندر عباس با توجه به اهميت صنعت پالايشگاهي در کشور، مي تواند جزء عرضه هاي جذاب در بورس اوراق بهادار تهران باشد.
قاليباف اصل تصريح کرد: درخواست پذيرش سهام شرکت پالايش نفت بندر عباس در جلسه سوم مهر 90 هيئت پذيرش اوراق بهادار مطرح شد و هيئت ضمن موافقت با پذيرش سهام اين شرکت در بورس، تصويب کرد نام شرکت در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران با نماد "شبندر" درج شود.

* پيش بيني 143 ريالي سود هر سهم "شبندر"

معاون ناشران و اعضاء بورس تهران هم اعلام کرد: "شبندر" 27 اسفند 90 در بورس درج شد و EPS (حسابرسي شده) خود را براي سال مالي منتهي به 29 اسفند
سال جاري را به ازاي هر سهم 143 ريال اعلام کرده است.
محمد رضا عربي گفت: پالايشگاه بندرعباس طرح افزايش ظرفيت بنزين خود را از 7.5 به 13.8 ميليون ليتر در دست اقدام دارد و پيش بيني مي شود اين طرح اواخر سال جاري به بهره برداري برسد.
وي با اشاره به اينکه ظرفيت اسمي و عملياتي پالايشگاه بندرعباس حدود 320 هزار بشکه در روز است ، افزود: اين شرکت نزديک به 20 درصد از مصرف داخلي کشور را تامين مي کند.
معاون ناشران و اعضاء بورس تهران با اشاره به اينکه اطلاعات اين شرکت در سايت کدال و سايت شرکت بورس اوراق بهادار تهران در معرض ديد سرمايه گذاران قرار دارد، ابراز اميدواري کرد، فعالان بازار سرمايه استقبال خوبي از اين سهم به عنوان نخستين شرکت عرضه شده سال 1391 شرکت بورس اوراق بهادار تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار