سهمیه های قایقرانی به قایق تعلق می گیرد نه فرد به همین دلیل حواشی ای بین آرزومعتمدی و حکیمی بوجود آوردکه در آخرحکیمی پیروز شدو سهمیه را کسب کرد اما ممکن است هدیه بیاید تا سهمیه را از آرزو حکیمی بگیرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهر ماه سال گذشته بود که مسابقات آسیایی و انتخابی المپیک آبهای آرام در تهران برگزار شد و از بین قایقرانان آسیایی احمد رضا طالبیان از کشومان با پیشی گرفتن از حریفان خود با فاصله زیاد توانست ضمن قرار گرفتن در جایگاه نخست برای اولین بار سهمیه المپیک را بدست آورد و پس از طالبیان آرزو معتمدی با قرار گرفتن در جایگاه چهارم موفق شد سهمیه المپیک را برای نخستین بار در بخش بانوان و رشته آبهای آرام بدست آورد.

با توجه به اینکه قایقرانان اول تا سوم کاياک یک نفره بانوان موفق به کسب سهمیه المپیک شد و بودند به همین دلیل معتمدی موفق شد از این طریق مجوز المپیک را بدست آورد.

با پایان این مسابقات قایقرانان کشورمان صاحب 2 سهمیه المپیک شدند و مسئولان فدراسیون اعلام کردند کسب سهمیه در این مسابقات ملاک نیست و قایقرانانی به المپیک اعزام می شوند که موفق به ثبت رکورد های قابل قبولی شدند.

اواخر سال گذشته بود که با برگزاری مسابقات تیم ملی رکورد قایقرانان پس از بازگشت از اردوی بلند مدت مالزی مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد تا اواخر فروردین ماه سال جاری با برگزاری تست انتخابی تیم ملی تکلیف قایقرانان اعزامی به المپیک لندن مشخص شود.

با توجه به اینکه احمد رضا طالبیان در شرایط بسیار خوبی قرار داشت وهمچنین فاصله زیادی نیز با سایر قایقرانان داشت به همین دلیل طالبیان به عنوان قایقران اعزامی لندن انتخاب شد اما در بخش بانوان رقابت اصلی بین آرزو حکیمی و آرزو معتمدی بود و با توجه به اینکه معتمدی از شرایط بهتری برخوردار بود و در مسابقات تست انتخابی تیم ملی رکورد های بهتری را نیز به ثبت رساند به همین دلیل وی در شرایط خوبی قرار داشت.

اواخر فروردین ماه بود که مسابقات انتخابی المپیک در دریاچه آزادی تهران برگزار شد و در رقابت های معتمدی و حکیمی این حکیمی بود که با ثبت رکورد بهتری نسبت به معتمدی در مسافت های 200 و 500 متر در جایگاه نخست ایستاد و هرچه کاظمی و آرزو معتمدی دوم و سوم شدند.

در روز مسابقات آرزو مسابقات آرزو معتمدی در شرایط خوبی قرار نداشت و نتوانست قابلیت های خود را اثبات کند به همین دلیل با پایان این مسابقات معتمدی نسبت به انتخاب حکیمی برای حضور در المپیک اعتراض داشت و حواشی زیادی نیز در این خصوص بوجود آمد.

با مشخص شدن قایقرانان المپیکی ملی پوشان با هدف آماده سازی برای حضور در مسابقات المپیک راهی رقابت های برون مرزی شدند و این در حالی است که پس از مشخص شدن وضعیت المپیکی ها به دلیل شرایط نامناسب روحی معتمدی دیگر در تمرینات تیم ملی حضور پیدا نکرد و در مصاحبه اعلام کرد برای حضور مجدد در تیم ملی نیاز به زمان دارد.

با گذشت چند ماه از برگزاری مسابقات انتخابی اما تاکنون خبری از معتمدی نشده است با وجود اینکه زمان زیادی تا آغاز رقابت های المپیک لندن باقی نمانده است و طبق گفته سرپرست فدراسیون اسامی مسافران المپیکی نیز به کمیته ملی المپیک اعلام شده است اما شنیده ها حاکی از این است که مسئولان تصمیم به برگزاری تست انتخابی برای انتخاب قایقران المپیکی از بین آرزو حکیمی و هدیه کاظمی گرفتند.

درحال حاظر قایقرانان آبهای آرام تمرینات آمادگی خود را در تهران پیگیری می کنند و علیرغم اینکه پیش از این سرپرست فدراسیون اخباری مبنی بر اعزام هدیه کاظمی به جای آرزو حکیمی به رقابت های المپیک لندن را تکذیب کرده بود.

اما شنیده ها حاکی از برگزاری مسابقات انتخابی دارد./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار