به گزارش
خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دکتر احمد بزرگيان رئيس کميته تخصصي دولت الکترونيک تعدد وبگاهها و نبود انسجام ارائه خدمات الکترونيکي از سوي دستگاه هاي اجرايي را از جمله مواردي دانست که سبب سردرگمي مردم مي شود و گفت: در حال حاضر تمامي دستگاه هاي اجرايي و حاکميتي در کشور داراي وبگاه بوده و بر اين اساس گروه ههايي نيز براي رسيدگي به وضعيت اين وبگاهها تشکيل شده است که به صورت مداوم، آنها را رصد مي کنند تا از نظر کيفي فرآيندهاي مربوطه را ناقص طي نکرده باشند.
وي از اجراي طرحي خبر داد که بر اساس آن دستگاه هاي اجرايي ملزم به معرفي يک وبگاه اصلي و مرجع براي ارائه خدمات هستند بيان داشت: يکي از برنامه هاي ما اين است تا دستگاهها را ملزم به معرفي و ارائه يک وبگاه اصلي براي ارائه خدمات کنيم و پس از آن به صورت لينک و يا مشارکت اطلاعاتي از مابقي وبگاه هاي فرعي ساير خدمات را ارائه دهند که پيش بيني مي شود با راه اندازي پرتال مردم به عنوان درگاه جامع خدمات الکترونيک بتوان انسجام دستگاه ها را در اين زمينه فراهم کرد.
** دسترسي به بسياري از وبگاه ها آسان نيست در ادامه دکتر بزرگيان با اشاره به اينکه در مراحل بعدي دستگاه ها ملزم به رعايت يکسري اصول خواهند شد افزود: در راستاي برنامه تحول اداري از دستگاه ها خواسته شده که بانک هاي اطلاعاتي و سايت هاي خدمات الکترونيکي خود را تهيه و ارائه دهند و در مراحل بعدي نيز مکلف خواهند شد که بر اساس استاندارها و ارزيابي هاي صورت گرفته وبگاه هاي خود را اصلاح کنند.
وي تصريح کرد: چنان چه انتظارات مدنظر صورت نگيرد با آنها برخورد اداري خواهد شد.
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با اشاره به اينکه براي تحقق دولت الکترونيک بايد سايت ها و وبگاه هاي مناسب از طريق دستگاه هاي اجرايي ايجاد شود اظهار داشت: به دليل وجود تنوع و ويژگي هاي خاص پرتال خدمات رساني و اطلاع رساني دستگاه هاي دولتي و حاكميتي که بر اساس برنامه ريزي هاي متفاوت دستگاه ها صورت گرفته، بسياري از مردم در دسترسي به اين وبگاه ها و خدماتي که از سوي آنها ارائه مي شود با مشکل مواجه اند چرا که دسترسي به بسياري از اين وبگاه ها آسان نبوده و چارچوب هاي اصلي در آن رعايت نشده است./عط