استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایران و گرجستان در سطح بالایی از اعتماد به یکدیگر قرار دارند و این اعتماد زمینه مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی در دیدار با سفیر گرجستان در ایران، سطح مبادلات اقتصادی دو طرف را در سال های اخیر رو به رشد توصیف کرد و با بیان این که ایران و گرجستان تمایل زیادی برای توسعه روابط دارند، خواستار گسترش همكاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور شد.

وی با برشمردن قابلیت های اقتصادی استان آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف، نقش بخش خصوصی را در ارتقای شاخص های اقتصادی دو کشور موثر ارزیابی و بر تقویت فعالان اقتصادی این بخش تاکید کرد.

علیرضابیگی همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران و گرجستان، برنامه های مشترک فرهنگی بین دو كشور را بااهمیت دانست و خاطرنشان كرد: افزایش این مناسبات علاوه بر شناخت صحیح مسئولان از وضعیت موجود، تاثیر مثبتی در عمیق تر شدن اعتماد فیمابین ایفا می كند.

 سفیر گرجستان در تهران نیز در این دیدار گفت: سفرهای استاندار آذربایجان شرقی و دیدار از این كشور موجب به وجود آمدن شرایط خوبی برای گسترش مناسبات فرهنگی بین دو كشور شده است.

گئورگی جان جاغاوا افزود: در سال 2004 تنها 500 گردشگر ایرانی از طریق خط هوایی به گرجستان سفر كردند كه این رقم در سال گدشته به 60 هزار گردشگر افزایش یافت و امیدواریم این رقم در سال جاری به یكصد هزار نفر افزایش یابد.

وی خاطرنشان كرد: وجود جاذبه های توریستی تنها یكی از دلایل اصلی جذب گردشگر به گرجستان است. وی ابراز كرد: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نقطه عطفی در این كشور بود و در سال های اخیر به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار خارجی هستیم.

جان جاغاوا افزود: با توجه به روابط خوب اقتصادی ایران و گرجستان، امكانات و شرایط خوبی برای سرمایه گذاران ایرانی در این كشور ایجاد شده است.

 سفیر گرجستان در ایران به همراه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی این کشور در سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز شرکت کرده است./س
برچسب ها: ایران ، گرجستان ، اعتماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.