مدیر اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادر سازمان بورس گفت: پیشنهاد ما به شركت های تولیدی بورسی،فرابورسی و تعاونی تامین مالی از طریق اوراق بدهی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا ابوترابی افزود :طی سال گذشته تامین مالی برای شركت های بورسی و ثبت شده در بورس بالغ بر 10 هزار و 400 میلیارد تومان بوده كه 120 شركت را شامل می شود .

وی تصریح كرد: تامین مالی در حوزه بازار سرمایه می تواند به منظور اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش یا طرح های توسعه ای صورت بگیرد.

ابوترابی با اشاره به دو شیوه انتشار اوراق سرمایه و اوراق بدهی به عنوان شیوه های تامین مالی از بازار سرمایه گفت: در سال گذشته در مجموع از محل اوراق بدهی بالغ بر 350 میلیارد تومان تامین مالی شد و از محل اوراق سرمایه ای نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفت كه 112 شركت را شامل می شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری در بخش اوراق اجاره دو شركت استفاده كردند، اما در سال جاری، تاكنون شركتی برای استفاده از اوراق مشاركت درخواستی ارائه نداده است.

مدیر اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادر سازمان بورس نرخ سود اوراق را از مشكلات اساسی در تامین مالی عنوان كرد و افزود: نرخ سود اوراق مشاركت و اجاره بین 17 تا 20 درصد است كه برای شركت های تولیدی بسیار بالا است.

وی گفت: در سال گذشته از طریق اوراق مشاركت و اجاره تامین مالی كردیم و اوراق مراوهه هم تدوین شده و منتظر درخواست ار سوی شركت ها هستیمس/.

برچسب ها: تامین ، مالی ، اوراق ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار