راکت مدل موتور خوشه ای که یکی از انواع راکت ها محسوب می شود به دلیل چیدمان خاص موتور هنگام برخاستن از زمین نیروی زیادی دارد.

هومن راسخ، کارشناس علوم فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مدل های راکت، مدل دارای قسمت حمل بار است که این مدل دارای قسمت مجزا برای حمل تجهیزاتی نظیر رادیو، چراغ برای پرواز در شب هستند.
 
وی افزود: مدل مرحله ای به صورت طبقاتی است و موتورهای آنها به صورت کنار هم و سری قرار می گیرد تا راکت بتواند به ارتفاع بیشتری برسد.
 
راسخ اظهار داشت: راکت مدل با موتور خوشه ای دارای دو یا چند موتور در کنار هم است که هم زمان روشن شده و موشک از نیروی بیشتری برای برخاستن استفاده می کند.
 
** ساخت راکت گلایدری نشان دهنده توانایی بالا آیرودینامیکی است
 
وی تصریح کرد: این مدل راکت می تواند وزن بیشتری را با خود به هوا ببرد و به پرواز درآوردن این راکت ها حتی برای حرفه ای ترین افزاد بسیار مشکل است.
راسخ عنوان کرد: راکت مدل گلایدری شکلی شبیه گلایدر داشته و با نیروی موشک به هوا می رود و پس از سفر به هوا در آنجا با پایان پیشران مانند هواپیما به حالت پرواز به زمین بازمی گردد.
 
وی یادآور شد: کسانی که موفق به ساخت چنین راکت هایی شده اند در واقع توانایی بالایی در آیرودینامیک دارند و با ساخت و به پرواز درآوردن این راکت توانایی خود را به نمایش می گذارند.
 
راسخ با اشاره به راکت های مقیاسی افزود: حتی بهترین سازندگان راکت مدل نیز توانایی ساخت راکت مقیاسی با عملکرد نوع واقعی آن را ندارند بلکه آنها تنها با شبیه سازی می توانند به رقابت بپردازند.
 
وی خاطر نشان کرد: در مدل های نسل آینده راکت ها طراحان سعی می کند با ارائه ایده های جدید مدل هایی بسازند که الهام بخش نسل جدید راکت باشد./عط
برچسب ها: موتور ، موشک ، راکت ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار