دانشگاه ها بايد با نوع رویکردشان با تحقیقات و پژوهش هایشان در راستای اهداف تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی به کار گرفته شوند.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی با حضور 13 هزار دانشجو با مقاطع تحصیلی گوناگون بسیار موثر است افزود: ما به برنامه های 5 ساله خود بر اساس چشم انداز 5 ساله که از سال 84 تهیه شد نپرداختیم و این در حالی است که باید هر ساله برنامه هایمان را مبتنی بر توسعه کشور تهیه کنیم تا در سطوح مختلف نفوذ و با سیاست ها و هماهنگی کامل اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه تا آذر ماه برنامه 5 ساله دانشگاه قطعی می شود گفت: اگر ما به یک برنامه ی جامع و کامل در دانشگاه برسیم در همه ارگانها بویژه در بحث بودجه بر مشکلات فائق می آییم و همچنین با برنامه محور کردن دانشگاه بر چالش ها غلبه پیدا می کنیم.
 
طهرانچی در ادامه تصریح کرد: سالانه 1500 پایان نامه ارشد دکتری در کشور داریم که با نیاز محور کردن پژوهش ها و پایان نامه ها به آن ها ارزش می نهیم تا در اختیار کامل کشور قرار گیرند.
 
وی در ادامه به برنامه های آتی دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: بالا بردن کیفیت آموزش الگو سازی موفق نظام آموزشی دانشگاه و بهبود جنبه تعلیم و تربیتی از برنامه های مهم دانشگاه است که به شکل جامع در حال پیگیری و بررسی است.
 
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد: آنچه پژوهشگران و دانشجویان با عنوان تولید علم انجام می دهند باید در راستای نیاز کشور به کار گرفته شود و اعلام آمادگی کرده ایم که از تمانی تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی تولید ملی حمایت شود و دانشگاه ها با نوع رویکردشان از نقاطی هستند که در تولید ملی کار و سرمایه ایرانی نقش بسزایی دارند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار