رییس مرکز امور هیات علمی معاونت آموزش وزارت بهداشت اجرای قانون تمام وقت شدن اعضای هیات علمی را یکی از برنامه های مهم خود خواند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر انوشیروان محسنی بندپی، رییس مرکز امور هیات علمی معاونت آموزش وزارت بهداشت گفت: عضو هیات علمی بودن دانشگاه های علوم پزشکی تنها جایگاهی است که از همه مسئولیت ها بالاتر است.

وی افزود: هر کسی از مسئولیتی فارغ می شود، حتی اگر رییس جمهور باشد، آرزو می کند در کسوت استادی دانشگاه و عضویت هیات علمی دانشگاه به خدمت خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: در سند چشم انداز و قانون برنامه پنجم و راهبردهای رهبر معظم انقلاب، وظایفی به ما محول شده است که باید آنها را به سرانجام برسانیم.

وی اضافه کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که استاد بودن و پژوهش محور بودن به عنوان یک محور اساسی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محسنی بندپی اهم برنامه های خود در مرکز امور هیات علمی را چنین برشمرد: ارتقای جایگاه و ساختار مرکز، ایجاد وحدت رویه در هماهنگ سازی و پیشبرد برنامه های امور هیات علمی دانشگاه ها، تبدیل مرکز به بازوی مشورتی، فکری و تخصصی با همفکری معاونان و مدیران وزارتخانه، اجرای قانون تمام وقت شدن اعضای هیات علمی، توجه بیشتر به رفاه استادان و تقویت صندوق های رفاهی استادان در دانشگاه ها، رفع مشکلات هرم سنی و توزیع متناسب اعضای هیات علمی در رشته ها و گروه های تخصصی دانشگاه ها.

وی در پایان تصریح کرد: جا دارد از اقداماتی که در گذشته در مرکز امور هیات علمی انجام شده قدردانی کنیم و اقدامات دیگری نظیر اعتماد سازی را که باید بیشتر انجام شود، مورد توجه قرار دهیم./ح

برچسب ها: هیات علمی ، اعضا ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار