غرب از طریق بازی های رایانه ای به دنبال مخدوش جلوه دادن چهره ی مسلمانان و اشاعه ی فرهنگ خود است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران؛ سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته برای اولین بار به طور مستقیم این نمایشگاه برگزار شد که بعضی افراد برای ایجاد چنین تشکیلاتی تردید داشته و گمان بر این بود که با استقبال کمی مواجه شود ولی آنچه که مشخص شد برخلاف گمان برخی افراد بود.

وی افزود: امسال نمایشگاه با فضای بهتری برپا شده و مقدار آثار رسیده 100% افزایش یافته که از این میزان حدود 190 اثر در زمینه بازی های رایانه ای در دومین نمایشگاه برپا شد.

وی تصریح کرد: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری شورای عالی مجازی به دلیل توجه بیشتر به بازی های رایانه ای تشکیل شد که امیدواریم فرصتی برای کارهای هر چه بیشتر بازی های رایانه ای در کشور باشد .

وی اذعان داشت: از چندین کشور برای کسب تجربیات در این حوزه دعوت به عمل آورده که در مقابل ایران نیز از این فرصت استفاده کرده و تولیدات خود را عرضه می نماید.

وی با بیان اینکه همه ی کشورهای اسلامی توقع دارند ایران پیشتاز عرضه بازی های رایانه ای باشد افزود: برای جلوگیری از اشاعه تفکرات غربی و تولید فرهنگی که با اعتقادات ما ناسازگاری دارند باید هر چه بهتر بتوان در این عرصه گام برداشت.

وی گفت: بازی های رایانه ای دارای ابعاد منفی نیز هست که از آن جمله می توان به بخش اعتیاد به بازی های رایانه ای اشاره کرد که در این نمایشگاه سعی شده فقط نگاه تجاری و انتفاعی به بازی ها نداشته و به تولید فرهنگ سازی بپردازیم از دیگر آثار مخرب کننده انزوا طلبی جوانان است که باعث می شود از پیرامون خود مطلع نبوده و به افراد درون گرا تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: غرب از طریق بازی های رایانه ای در صدد مخدوش جلوه دادن چهره ی مسلمانان است و به دنبال ان است که ایرانیان را تروریست جلوه دهند که ما می توانیم از طریق فرهنگ سازی به مقابله با اشاعه ی چنین تفکراتی بپردازیم.

وی اشاره کرد: ما با دارا بودن سرداران فاتح نبردهای حق علیه باطل و نام آورانی مانند فردوسی از طریق بازی های رایانه ای می توانیم به آموزش صحیح زندگی جوانان خود بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: از جاذبه های نمایشگاه امسال و بها دادن طرح های قرآنی که از طریق قصه های قرآني که در آن مضامین نبردهای حق علیه باطل وجود دارد به معرفی آثار و تفکرات قرآنی پرداخت که در این زمینه می توان از کمک صاحب نظران در این عرصه استفاده کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار