ریس خانه معدن ایران با تاکید بر این که قبل از بازاریابی انتظار صادرات نداشته باشید، گفت: در حال حاضر شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علاء ميرمحمدصادقي در نشست هم‌انديشي صنايع معدني با وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بخش معدن به‌عنوان يكي از مهم‌ترين و اصيل‌ترين حوزه‌ها براي ارتقاي توليدملي مطرح است.

وي عنوان كرد: فقط با نامگذاري امسال به نام سال توليدملي،‌ حمايت از كار و سرمايه ايراني نمي‌توان به پيشبرد اهداف اميد داشت، زيرا تحقق اين شعار بايد جنبه عملي و كاربردي به خود بگيرد و بخش معدن از حمايت‌هاي جدي برخوردار شود.

رييس خانه معدن با تاكيد بر گسترش حضور بخش خصوصي در فعاليت‌هاي معدني، عنوان كرد: بايد زمينه سرمايه‌گذاري و حضور پررنگ‌تر اين بخش از سوي دستگاه‌هاي دولتي فراهم شود.

ميرمحمدصادقي تصريح كرد: براساس سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي مبني بر واگذاري‌ها به بخش خصوصي،‌ اين مهم يكي از افق‌هاي توسعه اقتصادي كشور محسوب مي‌شود.

وي، تسهيل روند حضور بخش خصوصي در عرصه‌هاي مختلف بخش معدن و صنايع معدني را از ضرورت‌هايي دانست و تاكيد كرد: سياست‌گذاران بايد به اين مهم توجه داشته باشند.

رييس خانه معدن ايران گفت: مسوولان و سياست‌گذاران مي‌توانند با حمايت از معدنكارن، رفع موانع توليد و تسهيل قوانين و مقررات، به حمايت تحقق شعار امسال جامه عمل بپوشانند.

ميرمحمدصادقي، تدوين استراتژي بخش معادن و اكتشاف و اجراي آيين‌نامه معادن را در گروي رونق بخشيدن به اين بخش مهم عنوان كرد و گفت: اميدوارم اقدامات در اين زمينه با سرعت بيشتري به پيش رود.

وي با تاكيد بر اين‌كه صادركننده بايد بازار را پيدا كند، عنوان كرد: ما نمي‌توانيم قبل از بازاريابي وارد كشور شويم و انتظار خريد داشته باشيم.

رييس خانه معدن تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر وقتي بازار راه مي‌افتد، ترتيبي مي‌دهيم كه امكان صادرات وجود نداشته باشد و توقف صادرات اعم از كالاهاي معدني و مواد غذايي مشكلات بسياري ايجاد مي‌كند./س
برچسب ها: خانه ، معدن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار