رئیس کانون هماهنگی زنجیره آرد و نان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر واگذاری امور به بخش خصوصی، در حوزه گندم و آرد امر خرید باید به بخش خصوصی واگذار شود.

علیرضا کریمی وثیق رئیس کانون هماهنگی زنجیره آرد و نان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در زنجیره خرید گندم تا صادرات آرد باید بخش خصوصی را دخالت بدهیم تا آرد را صادر کنند و بی تردید با فراهم شدن تمهیدات لازم، بخش خصوصی به این امر ورود می کند. 

به گفته او، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر واگذاری امور به بخش خصوصی، در حوزه گندم امر خرید باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت برای حضور بخش خصوصی باید بسترسازی کند چراکه توان خرید این حجم گندم را ندارد. 

کریمی وثیق با تاکید بر این موضوع که کل زنجیره باید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد، افزود: در فرآیند تولید، تبدیل نان و بخش اعظم صادرات بخش خصوصی فعال باشد، با موفقیت بخش خصوصی کار را انجام می دهد.

کریمی با بیان اینکه عمده کارخانجات آرد در کشورما تولید می شود، افزود: این درحالی است که بازار آرد عراق در همسایگی ما در اختیار ترکیه است.

رئیس کانون هماهنگی زنجیره گندم، آرد و نان با بیان اینکه سالانه بالای ۵۰ همت اعتبار به حوزه آرد و نان اختصاص دارد، گفت: هم اکنون دولت، نانوا و مردم رضایت از کیفیت نان ندارند، درحالیکه با واگذاری امر به بخش خصوصی کیفیت نان افزایش می‌یابد.

کریمی گفت: دستیابی به خودکفایی در تولید گندم نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که برای تحقق این امر مورد نیاز است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار