يك كارشناس سياست خارجي پيروزي محمد مرسي و انتخاب وي به عنوان رييس جمهور مصر را سدي در برابر بدخواهي هاي رژيم صهيونيستي و مايه دلگرمي ملتهاي مقاوم فلسطين و بحرين دانست.

محمد بهاري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخاب محمد مرسي به عنوان رئيس جمهوري مصر گفت: پيروزي اسلام گرايان در اين انتخابات منجر به شكل‌گيري سدي محكم در برابر نفوذ سياسي رژيم غاصب صهيونيستي شده است.

وي در ادامه افزود: اين پيروزي دلگرمي بزرگي براي ملت هاي اسلامي منطقه بويژه فلسطين و بحرين بوده و مي تواند به عنوان الگويي موثر و كارآمد براي ساير انقلابيون كشورهاي منطقه محسوب شود.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به كارشكني هاي شوراي نظامي در كاهش اختيارات رياست جمهوري مصر تصريح كرد: پيروزي اسلام گرايان منجر به هراس و ترس مخالفان نظام جديد حاكم بر مصر شده چرا كه آنها با ترفند و دسيسه هاي مختلف انتخابات پارلماني را منحل و درصدد تعليق و ابطال آراي نامزد منتخب اسلام گرايان بودند.

بهاري در پايان با بيان اينكه مصر از كشورهاي تاثير گذار منطقه محسوب مي شود‌، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و مصر از لحاظ فرهنگي و تاريخي اشتراكات زيادي با يكديگر دارند لذا مي توان گفت پيروزي انقلاب اسلامي ايران در تحولات مصر نقش بسزايي داشته است.

/س2

 

برچسب ها: مرسی ، مصر ، فلسطین ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار