مدیر بازار فرابورس ایران از عرضه بلوك 19.89 درصدی شركت پتروشيمي داراب متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روز شنبه 10 تیر در بازار فرابورس خبر داد.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد 139 ميليون و 340 هزار و 953 سهم شركت پتروشيمي داراب معادل 19.89 درصد سهام این شرکت را به صورت بلوكيو به قيمت پايه هر سهم هزار و 583 ريال، در روز شنبه 10 تیر عرضه کند.

وی در مورد ترکیب سهامداران این شرکت­ها افزود: از سهامداران این شرکت می­توان شركت ملي صنايع پتروشيمي مالک 19.89 درصد، سازمان بازنشستگی کشوری و سرمایه­گذاری صنایع شیمیایی تامین هر کدام مالک 19.98 درصد، موسسه صندوق بیمه اجماعی روستائیان و عشایر مالک 13.7 درصد، اداره کل اوقاف و امور خیریه خلیج فارس مالک 19.41 درصد، بازرگانی پتروشیمی مالک 4.62 درصد، مدیریت توسعه صنایع شیمیایی مالک 0.11 و سایر سهامداران مالک 2.31 درصد سهام این شرکت را نام برد.

هامونی با اشاره به اینکه عرضه در بازار پایه با شرایط بازار سوم فرابورس انجام می­شود گفت: عرضه به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط، به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط 3 ساله است.

وی در ادامه گفت: این شرکت با سرمایه 700 میلیارد و 709 میلیون و 767 هزار ریال در زمينه احداث، راه­اندازي و بهره­وري مجتمع­هاي پتروشيمي و كارخانه­هاي صنعتي به منظور توليد، بازاريابي مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشيمي، ذخیره صادرات، واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فرآورده­های فرعی و مشتقات آنها فعاليت دارند.

هامونی تصریح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 6 میلیارد و 617 میلیون و 301 هزار و 858 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدیر بازار فرابورس در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه حقوق مالکانه سهام قابل واگذاری از زمان تصویب قیمت سهام (19.89) متعلق به بانک صادرات می­باشد، مشروط به اینکه نرخ سود صفر باشد.

هامونی یادآور شد: به دلیل عدم پرداخت 65 درصد باقیمانده تعهدات سه سهامدار (سازمان بازنشستگی کشور، شرکت سرمایه­گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس) و عدم تمایل آنها به ادامه مشارکت، سهام این سهامداران در شرکت فرابورس ایران عرضه شد که در این تاریخ 9 فروردین 91 شرکت مهد امید آرین 416 میلیون سهم معادل 59.4 درصد سهام این شرکت را خریداری کرد که در تاریخ 21 خرداد 91 بر اساس موافقت­نامه صاحب اصلی سهام سه شرکت نامبرده خواهد بود.

وی گفت: قیمت­های حامل­های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب هدفمند کردن یارانه ها می­باشد و خریداران ملزم به رعایت آن می­باشند.

همچنین خریدار یا خریداران متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریت HSE ، رعایت دستورالعمل­ها و استاندارد­های بازرسی فنی واحدهای صنعتی، اجرای آموزش­های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل­های تعمیراتی و عملیاتی مربوط به قراردادهای فروش شرکت­های تولیدی هستند.

هامونی خاطر نشان کرد: خریدار متعهد است که هزار سهم وثیقه مدیران را معادل قیمت هر سهم در معامله بلوکی خریداری و وجه مربوطه را پرداخت نماید. لذا خریدار و فروشنده تعهد مي نماید نسبت به نقل و انتقال هزار سهم مذکور اقدامات لازم را به عمل آورد./عب

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار