قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع رسانی گفت: با ایجاد شورای عالی فضای مجازی، پروژه های شورای عالی اطلاع رسانی در ذیل این شورای فراسازمانی ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار فناوری و اطلاعات باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سید سالاریان با بیان این مطلب اظهار داشت: دبیرخانه شورایعالی اطلاع رسانی از میان متولیان فناوری اطلاعات در کشور اولین نهادی است که قائل به ایجاد این نهاد فراسازمانی و فراقوه ای تحت امر مقام معظم رهبری بوده است.
 
وی افزود: پیشنهاد اولیه برای شکل گیری چنین مرجعی صرفاً از ناحیه این دبیرخانه مطرح شده و به محض تشکیل این شورای مهم و تعیین دبیر آن که رئیس مرکز فضای مجازی کشور نیز محسوب می شود طی جلسات حضوری خواستار هماهنگی عملکرد با این شورا شده ایم.
 
حجت الاسلام سالاریان خاطر نشان كرد: لزوم بررسی نحوه خدمات رسانی و تحلیل محتوای وبگاههای قوای مجریه، مقننه، قضائیه و هم چنین وبگاههای نهاد های غیر دولتی به عنوان بازوی اجرایی دستگاه متبوع که این روز ها چندان شکل یکپارچه و استانداردی ندارد موجب شد تا جشنواره ای در قالب ارزیابی وبگاه های حاکمیتی به عنوان یکی از پروژه هاي  مهم از سوی دبیرخانه شورایعالی اطلاع رسانی شکل گیرد.
 
وی یادآور شد: امید است این پروژه در دوره های بعدی نیز ذیل شورایعالی فضای مجازی مورد عنایت قرار گرفته و با ابلاغ استانداردهای استخراج شده به دستگاه های حاکمیتی و الزام به عملی ساختن آنها در وبگاه های خود گام موثرتری برای پیشبرد اهداف این پروژه ملی برداشته شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.