دبیر شورای عالی فضای مجازی که به تازگی این سمت را دریافت کرده، به این سوال و سوالات در خصوص اهداف، اعضا و برنامه های این شورا پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در اولین نشست خبری این شورا که صبح امروز 6 تیر ماه در سالن کنفرانس ساختمان پرس تی وی برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی 17 اسفند ماه سال گذشته با دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد و 20 عضو حقیقی و حقوقی از مسئولان کشور در آن حضور دارند.
 
وی با بیان اینکه ریاست شورای عالی فضای مجازی بر عهده رئیس جمهور است، گفت: در ترکیب این شورا افرادی از حوزه های مختلف علم و فناوری، فنی و زیر ساختی، امنیتی و قضایی و محتوایی حضور دارند که با توجه به محتوایی مشغول به فعالیت هستند.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه تبلیغات سایت ها و رسانه های خارجی  در مورد شورای عالی فضای مجازی کشور در این چند ماه مغرضانه بوده است افزود: کسی به قطار ساکن سنگ پرتاب نمی کند بلکه سنگ اندازی نشان از حرکت قطار دارد که خبر خوبی است.
 
وی ادامه داد: تنها 3 نفر از اعضای این شورا متعلق به گروه های امنیتی و انتظامی کشور هستند و بهترین پاسخ به رسانه های بیگانه این است که مردم در عمل، با اهداف واقعی تشکیل شورا آشنا شوند.
 
اخوان بهابادی تصریح کرد: انتظارات رسانه ها و خبرنگاران در خصوص اطلاع رسانی بیشتر شورای عالی فضای مجازی کاملاً انتظار به حقی است اما از آنجا که این مسئولیت با دبیر شورا بوده طبیعی است که قبل از انتخاب وی این کار میسر نبوده است.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: شورای عالی فضای مجازی در کنار دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی، یکی از سه شورای عالی فرا قوه ای زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است که روسای قوای سه گانه در آن عضویت دارند.
 
وی گفت: ویژگی اصلی این شورا این است که اولین شورای عالی در این سطح است که در زمان زعامت مقام معظم رهبری ایجاد شده است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی، علاوه بر ایفای وظایف دبیر خانه ای شورای عالی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها، وظیفه تصمیم گیری را نیز برعهده دارد که البته در چارچوب مصوبات شورا خواهد بود.
 
وی یادآور شد: مهمترین نتیجه ایجاد شورای عالی فضای مجازی گسترش کسب و کار و ایجاد اشتغال در این عرصه است چرا که بخش عمده وظایف تعیین شده ایجابی و از جنس تولید محتوا است.
 
وی خاطر نشان کرد: میزان درآمد حاصل از خدمات قضایی مجازی و صنایع فرهنگی وابسته به آن در کشور می تواند به 10 درصد از کل تولید ملی کشور برسد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۰:۳۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
با توجه به هجمه تبلیغات رسانه ای کذب و ضد فرهنگی غرب علیه ما از شورای نظارت انتظار می رود که واکنش خود را نسبت به این حریان نشان دهد.یا حسین
آخرین اخبار