خانواده‌ها نقش مؤثری در کاهش استرس فرزندان کنکوری خود دارند که به موفقیت آن‌ها منجر می‌شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بیان این مطلب گفت: بهتر است در این زمان کوتاه باقی مانده تا کنکور خانواده‌ها به تمرکز فکری دانش‌آموزان خود کمک کنند و از صحبت کردن در مورد تشویقات و تنبیهات احتمالی و نحوه مطالعه دروس داوطلبان جداً پرهیز کنند زیرا این کار تنها به افزایش استرس آن ها و عدم موفقیتشان می‌انجامد.
 
فاطمه اکبری‌زاده اضافه‌کرد: داوطلبان کنکور بهتر است 24 ساعت قبل از این امتحان به ذهن خود استراحت دهند و تنها در صورتی که یادداشت برداری کرده‌اند به صورت کلی یادداشت‌های خود را مطالعه کنند و از مطالعه کتاب، جزوات و دروس حل کردنی خودداری کنند.
 
این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در ادامه گفت: داوطلبان کنکور از هر فعالیتی که به افزایش استرس منجر می‌شود پرهیز کنند و با تکیه بر مطالعات دروس، امید به خدا و اعتماد به نفس در کنکور شرکت کنند.
 
اکبری‌زاده خاطر نشان‌کرد: پرداختن به تفریحات سالم، تماشای برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه و خواب کافی از عوامل مؤثر بر موفقیت در کنکور است.
 
وی تصریح‌کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود از فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی که موجب خستگی جسمی می‌شود پرهیز کنند تا در کنکور با آمادگی جسمانی و روحی حاضر شوند.
 
گفتنی است: کنکور سراسری سال 91 با بیش از یک میلیون نفر از پنج‌شنبه 8 تیر ماه تا شنبه 10 تیر ماه در پنج گروه آموزشی برگزار می‌شود./عط
برچسب ها: استرس ، امتحان ، داوطلب ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.