ارومیه/

نبود متولی مشخص اسیب جدی در اداره امور مساجد

نبود متولی مشخص اسیب جدی در اداره امور مساجد است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماکودر گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: یکی از مهمترین واساسی ترین آسیب های مساجد چند مدیریتی و نبود متولی مشخص برای اداره امور مساجد است.

حجت الاسلام دلبند با اشاره به اینکه نزدیک به 50 ارگان در کشورخود را متولی امور مساجد معرفی می کنند افزود: تعدد متولی در این حوزه در درازمدت باعث رکورد مساجد و همچنین عدم رغبت جوانان برای حضور در این اماکن معنوی می شود.

وی در ادامه واگذاری امور مساجد به ارگانهای غیر تخصصی و اعطای اعتبار مساجد به این ارگانها برای پیگیری امور مساجد را یک کار غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: این امر باعث نوعی تفرقه افکنی و ایجاد دلسردی در جامعه نسبت به امورات مساجد می شود.

دلبند یکی دیگر از آسیب های مساجد را عدم توان مالی مساجد برای تامین هزینه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: در شهرستان ماکو فقط شش باب از مجموع مساجد دارای درامد هستند و بخش عمده ای از هزینه های عمرانی مساجد از طریق مستغلات و موقوفات متعلق به این مساجد تامین می شود.

وی گفت:بقیه مساجد ماکوهیچگونه درآمدی نداشته و هزینه های جاری آن توسط مردم تامین می شود که این امر نیز همواره با چالش روبرو است.

دلبند در ادامه همچنین بر ضرورت توجه به مهندسی مساجد با نیاز مخاطب امروزی برای جذب حداکثری افراد به ویژه نسل جوان در برنامه های فرهنگی مساجد تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد : اگر در ساخت و معماری مساجد بتوانیم از مهندسین و طراحانی استفاده کنیم که به اسلوب و روش های مدرن معماری با تلفیق فرهنگ و عناصر دینی و اسلامی آشنا هستند بدون شک در طراحی مساجد همگام با نیاز مخاطب امروز توفیق بهتری حاصل خواهیم کرد./س

برچسب ها: مساجد ، آسیب جدی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.