با توجه به تسهیلات زیادی که برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته شده بحث تامین شهریه دانشجویان ممتاز هنوز مشخص نیست.

 قدیمی، مدیر کل آموزش  عالی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تسهیلات خاصی به این دسته از دانشجویان داده می شود که البته مهم ترین آن امکان ادامه تحصیل این دانشجویان بدون شرکت در کنکور در مقاطع بالاتر است.

 وی افزود: تسهیلاتی از جمله وام دانشجویی، تسهیلات آموزشی و در اولویت قرار گرفتن در مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله این تسهیلات به شمار می آید.
 
وی افزود: این تسهیلات در کل آموزش عالی اعم از دولتی، پیام نور و غیر انتفاعی تصویب شده بود که عملا باز خورد آن در سطح کشور بسیار خوب بوده است.

 قدیمی تصریح کرد: البته در دوران قبل آئین نامه ای وجود داشت که افراد در کنار استفاده از این تسهیلات دانشگاه ها از تخفیف در زمینه هزینه و شهریه دانشگاهی نیز برخوردار بودند.

 وی افزود: در همین زمان با سوالات و تقاضای دانشجویان در خصوص تخفیف و کاهش هزینه روبه رو هستیم البته ما به دنبال این هستیم که این امر را از منابع دولت برطرف سازیم و اگر این امر محقق نشود دانشجو خودش باید منابع مالی را تامین کند چنانچه تا امروز این امر محقق نشده است.

قدیمی در ادامه در خصوص تسهیلات برای این دانشجویان گفت: ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، امکانات رفاهی در حوزه پژوهش و آزمایشگاهی از جمله تسهیلات برای این دانشجویان است که در آ ن این امر برگزیدگان علمی در تعامل با بنیاد ملی نخبگان نیز قرار می گیرد که در این امر آئین نامه مشخص نیز وجود دارد./ح
برچسب ها: شهریه ، دانشحو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار