همزمان با اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج)، بزرگترین نمایشگاه و جشنواره اعیاد شعبانیه برپا و در همین راستا ویژه برنامه "قنوت انتظار" در سطح شهر تهران به شکل گسترده برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،عبادالله رمضانی با اشاره به ویژه برنامه‌های فصل تابستان و با توجه به قرار گرفتن ماه‌های مبارک شعبان و رمضان در این ایام اظهار کرد : ویژه برنامه " قنوت انتظار" با توجه به گرامی داشت مناسبت‌ها واعیاد شعبانیه در سطح شهر تهران برگزار می شود .
وی ادامه داد : این برنامه‌ها با تاکید بر تقویت هویت دینی، ملی و رشد شخصیت، ترویج باورهای دینی ، کمک به خلاقیت ، رشد و شکوفایی استعدادها، غنی سازی اواقت فراغت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و معرفی فرهنگ محلی و بومی ، ارتقای آگاهی و تقویت مناسبات انسانی ، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌ گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی همچنین کارآفرینی و  توسعه فرهنگی و اقتصادی اجرایی می شوند.
رمضانی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های قنوت انتظار با همکاری و مشارکت جدی مدیریت محله و مناطق 22 گانه در سطح مساجد ، سراهای محله و بوستان‌ها برگزار و به صورت غیر متمرکز با محوریت بوستان‌های آزادگان، پلیس، ولایت، نهج البلاغه طراحی و اجرا می‌شوند، گفت: جشنواره شوق انتظار نیز در 22 محله منتخب پایتخت برگزار می شود .
مدیر کل امور فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد : در ایام ماه شعبان هر منطقه با انتخاب یک محله به صورت منتخب ، نسبت به آذین ‌بندی مناسب همراه با رعایت اصول اصلاح الگوی مصرف اقدام کرده و  این فعالیت ها  با مشارکت مدیر محله و شورایاری تحت عنوان " جشنواره شوق انتظار" در محلات منتخب برگزار می شود .
وی در ادامه تصریح کرد : برگزاری سامانه‌های نشاط ، مجالس وعظ و سخنرانی با موضوع انتظار و مهدویت ، تواشیح و مولودی ‌خوانی با استفاده از ظرفیت‌های جشنواره شمسه ، اجرای مسابقه‌های فرهنگی ، تبلیغات و فضاسازی مهمترین عناوین برنامه‌های محله‌ای را به خود اختصاص داده‌اند .
مدیر کل امور فرهنگی شهرداری از برگزاری نمایشگاه فرهنگی سرای محله خبر داد و گفت : برگزاری نمایشگاه فرهنگی با محوریت معرفی خانه‌های 14گانه سرای ‌محله از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام شعبانیه پیش‌بینی شده‌است .
رمضانی با اشاره به جشن‌های منطقه‌ای نیمه شعبان افزود : هر منطقه موظف به برگزاری یک برنامه‌ در روزهای 14، 15 و 16 شعبان در یکی از میادین و یا بوستان‌های اصلی شده است .
وی تصریح کرد : نورافشانی، اجرای مسابقه‌های ورزشی، مسابقه‌ از طریق پیامک، برنامه‌های هنری همچنین تواشیح و مولودی‌خوانی مهمترین برنامه‌ جشن‌های منطقه‌ای به شمار می آید. 
برچسب ها: فرهنگی ، انتظار ، رمضانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار