معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌ها برای حمایت از کارگران، گفت: هر چقدر در این حوزه برای حمایت جامعه تولید و کارگری گام برداریم، ناچیز است و باید بیش از گذشته در مسیر ارائه خدمات پیش رویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کاوه اشتهاردی در نشست کارگران و کشاورزان نمونه ملی با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به دقت نظر و اهتمام دولت و رییس‌جمهور، توجه بسیاری به بخش‌های مختلف تولید، کار، کارگر و کارآفرینی وجود دارد.
وی با بیان این‌که در جریان مشکلات جامعه کار و کارآفرینی قرار داریم، عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان وزارتخانه استراتژی که جامعه هدف گسترده‌ای دارد، در بخش‌های مختلف با مواردی را در دستور کار دارد که قشر کارگر در راس آنها قرار دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به‌دلیل گستردگی حوزه کار، قوانین مختلفی وضع شده که در این رابطه می‌توان به قانون کار، تامین اجتماعی و تعاون اشاره کرد.
اشتهاردی با اشاره به برنامه‌ها برای حمایت از کارگران، خاطرنشان کرد: هر چقدر در این حوزه برای حمایت جامعه تولید و کارگری گام برداریم، ناچیز است و باید بیش از گذشته در مسیر ارائه خدمات پیش رویم.
وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌دنبال تسهیل ارائه خدمات به کارگران است و در این رابطه، یکی از موضوعاتی که پیگیری می‌شود، واگذاری سهام عدالت است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود تاکیدات برای واگذاری سهام عدالت، اما با توجه به تعداد و حجم بالای جامعه هدف با یک‌سری مشکلات و مسایل روبه‌رو هستیم.
اشتهاردی با بیان این‌که رییس‌جمهور دستورات صریحی در رابطه با واگذاری سهام عدالت دارد، افزود: نشستی در تاریخ 19 فروردین ماه امسال با سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد.
وی با اشاره به ارائه سهام ترجیحی به کارگران، تصریح کرد: در سال گذشته 13 میلیون و 970 هزار سهم به کارگران به ارزش 15 میلیارد تومان واگذار شده است و دو هزار و 850 نفر تاکنون سهام دریافت کردند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت بیمه‌های تکمیلی، گفت: در ارائه کارت خرید اعتباری به‌دلیل بعضی موضوعات، تاکنون سیستم بانکی همراهی نکرده است.
اشتهاردی افزود: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه بانک در نظر گرفته شده و کارگران کارگاه‌های سخت و زیان‌آور و کارگاه‌های آسیب‌دیده تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی با ابراز امیدواری از این‌که جهشی در واگذاری کارت‌های اعتباری اتفاق بیفتد، عنوان کرد: قرار شد حیطه و نوع کالاها در طرح میزان افزایش یابد و کارگران از این کارت استفاده کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه‌ها در طرح میزان، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی در دستور کار است و اقدامات بسیاری در حوزه رفاهی مردم صورت گرفته است.
اشتهاردی با بیان این‌که تاکنون به 230 هزار کارگر کارت میزان تحویل داده شده است، یادآور شد: ابداعات و روش‌های به کار گرفته شده کارگران نمونه موجب صرفه‌جویی 380 میلیارد تومانی شد./عب
برچسب ها: تعاون ، کار ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار