رئیس اداره آموزش سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از اجرای دوره آموزشی آشنایی با احکام اسلامی ویژه کسبه استان تهران در سال جاری خبر داد.

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: سومین دوره آموزشی آشنایی با احکام اسلامی تجارت در سال جاری برگزار می شود.
وی ادامه داد: صنوف مختلف مانند آرایشگران، متصدیان املاک و پارچه فروشان با هماهنگی اتحادیه صنفی در دوره آموزشی آشنایی با احکام اسلامی مشارکت دارند.
رضایی با اشاره به اینکه این دوره های آموزشی با هدف فراهم کردن فضا جهت رشد و ارتقای معنوی ودینی کسبه و آشنایی  با احکام تجارت برگزار می شود ؛افزود: معیارهای رزق حلال و حرام، دیدگاههای اسلامی در مورد کسب و تجارت از جمله موضوعاتی است که در دوره آموزشی آشنایی با احکام اسلامی برگزار می شود.
رئیس اداره آموزش سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه 7 نشست در سال گذشته با محوریت آشنایی با احکام تجارت ویژه کسبه برگزار شد، ادامه داد: سال گذشته حدود 7 هزار کسبه در این دوره مباحث مشارکت داشتند که پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان در سال جاری افزایش داشته باشد.
رضایی با بیان اینکه دوره های آموزشی احکام تجارت یک روزه برگزار می شود، افزود: در این دوره ها اقلام فرهنگی حاوی کتابها و جزوات آموزشی به مخاطبان ارائه می شود.
وی در این باره تصریح کرد: کتاب روزی حلال،‌جزوه های آموزشی حاوی مطالب آموزشی احکام ویه صنوف مختلف، معانی تفاسیر از واژه های حلال و حرام، رشوه از دیدگاه قرآن ، رفتار بزرگان دین ما از جمله مواد آموزش این دوره است.
رئیس اداره آموزش سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه استقبال از این دوره گسترده است افزود: دوره های آموزشی آشنایی با احکام اسلامی ویژه کسبه و تجار اعم از حضوری و مکاتبه ای با هماهنگی و همکاری رئیس مرکز امور اصناف و بازرگان ها، دبیر هیئت عالی نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت با سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می شود.
گفتنی است این دوره ها در اتاقهای بازرگانی، مراکز اصناف و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و افراد با تجربه برگزار می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار