نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این استان از دو سوم ظرفیت های كشاورزی استفاده بهینه نمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل مصطفی افضلی فرد افزود: اگر از ظرفیت های كشاورزی استان به خوبی استفاده كنیم برای 30 هزار نفر زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی با بیان این كه حدود 530 میلیون متر مكعب آب روزانه به خارج از استان سرریز می شود گفت: عدم مدیریت و هدایت آب در منطقه موجب شده این میزان آب نصیب استان های دیگر شود.

افضلی فرد كشاورزی استان را به دلیل كمبود آب سخت در مضیقه دانست و گفت: به دلیل ناتوانی در مهار آب از قسمت عمده ظرفیت های كشاورزی محروم شده ایم.

وی كاهش فعالیت در بخش كشاورزی را علت اصلی بیكاری جوانان منطقه خواند و افزود: اگر از ظرفیت های بخش كشاورزی بخوبی استفاده شود معضل بیكاری در منطقه تا حدودی رفع می شود.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از عدم تامین كود شیمیایی مورد نیاز كشاورزان انتقاد كرد و گفت: این كودها به موقع در اختیار كشاورزان قرار نمی گیرد و آنها نمی توانند به موقع اقدام به كشت كنند و متضرر می شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.