رییس اداره عملیات ویژه شركت ملی حفاری ایران گفت: به همت متخصصان داخلی،كشور در ساخت ابزار كلیدی مورد استفاده در عملیات خاص حفاری چاه های نفت و گاز به توفیق های مهمی دست یافته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهران عالیپور گفت: ابزار عبور از جداری موسوم به (WHIPSTOCK) از جمله این تجهیزات است كه با همكاری متخصصان شركت ملی حفاری ایران به وسیله سازندگان بخش خصوصی داخلی بومی سازی و برای اولین بار روی دستگاه حفاری 13 قدر در چاه شماره 127 آغاجاری به كار گرفته شد.

وی افزود: پیش از این نیز با همیاری كارشناسان این شركت و دانشگاه صنعتی امیركبیر، ابزار مكان یابی مغناطیسی (MLT) در كشور بومی سازی شد.

عالیپور گفت: تا قبل از ساخت این تجهیز كه به طور صد در صد ساخت داخل شده است، برای هر مرحله عملیات روی چاه ها دست كم 100 هزار دلار هزینه می شد كه با موفقیت در ساخت آن ضمن دسترسی آسان، سود و صرفه اقتصادی بالایی عاید كشور می شود.

رییس اداره عملیات ویژه شركت ملی حفاری ایران افزود: این شركت برنامه گسترده ای برای ساخت تجهیزات پیچیده كاربردی در بخش های مختلف صنعت حفاری، از جمله خدمات ویژه حفاری دارد و در این ارتباط رایزنی های علمی و تخصصی میان مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شركت ملی حفاری ایران با دانشگاه ها، مراكز علمی پژوهشی و سازندگان و صنعتگران داخلی صورت گرفته و در جریان است.

شركت ملی حفاری ایران به عنوان شركت پیشگام در طرح بومی سازی این صنعت درسال های اخیر موفقیت های چشمگیری كسب كرده است كه ساخت افزون بر17 هزار قلم قطعات و تجهیزات مورد استفاده در عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی، تلاش برای ساخت دستگاه های حفاری با برند ایرانی،افزایش سطح علمی و تخصصی كارشناسان و هم افزایی با سازندگان و مراكز آموزش عالی از جمله آنها است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.