وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به کشور نیجر سفر کرده، با رئیس جمهوری این کشور دیدار و پیام دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از همتای نیجری خود را برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تسلیم وی کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به کشور نیجر سفر کرده، با رئیس جمهوری این کشور دیدار و پیام دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از همتای نیجری خود را برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تسلیم وی کرد.

'عبدالرضا شیخ الاسلامی' در این دیدار به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هرچه بهتر اجلاس سران غیرمتعهدها درتهران که قرار است در نیمه نخست شهریور سالجاری برگزار شود، اشاره کرد و گفت: ایران هیچگونه محدودیتی در گسترش روابط با کشورهای آفریقایی بخصوص نیجر قایل نیست.

وی افزود: با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی بخصوص در شمال آفریقا تبادل نظر با سران کشورهای دوست نظیر نیجر بیش از پیش احساس می شود.

'محمدو ایسوفو 'رئیس جمهور نیجر نیز از دریافت پیام دعوت دکتر 'محمود احمدی نژاد' تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: نیجر و جمهوری اسلامی ایران دو کشور بزرگ مسلمان هستند.

وی افزود: ایران یکی از قدرتهای بزرگ امت اسلام محسوب می شود. داشتن اشتراکات دینی باعث تقویت و استحکام روابط شده است. ما آمادگی داریم که روابط خود را با ایران تقویت کنیم.

وی افزود : به همین سبب برنامه ریزی شده است که تا سال 2014 سفارت نیجر در تهران افتتاح شود. یادآور می شود، شیخ الاسلامی قبل از این دیدار با 'بریجی رافینی' نخست وزیر نیجر، 'محمد بازوم ' وزیر امورخارجه و 'سابو فاطمه زهرا' وزیر اشتغال عمومی و کار نیجر دیدار و گفت و گو کرد./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار