رئیس داشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره یکی از پروژه های مصوب شورای عتف است که تا سه ماه آینده مطالعات اولیه آن به اتمام می رسد.

دکتر علیرضا رهایی، رئیس باشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیر کبیر به عنوان یک دانشگاه محوری در این پروژه حضور دارد به خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس قرار داد مطالعات اولیه که بسته شده بود پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیر کبیر به انجام مطالعات اولیه پرداخته و گزارشات خود را ارائه داده است، هم چنین کمیته راهبردی این پروژه نیز تشکیل و سفارش دهندگان و دینفعان و مجریان طرح با تشکیل جلسه ای به تقسیم کار پرداختند.

وی افزود: مراحل مطالعاتی پروژه هواپیمای مسافری در فاز اولیه شروع شده و درحال پیشرفت است و مدت زمانی که برای مطالعات مقدماتی آن در نظر گرفته شده 3 ماه است.

رهایی با اشاره به پیچیدگی ها و مولفه های متنوعی که در مطالعات اولیه این پروژه موجود است اذعان داشت: دانشگاه صنعتی امیر کبیر به عنوان دانشگاه محوری سعی می کند از تمام پتانسیل های دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری استفاده  کند که در حال حاضر پارک علم و فناوری فارس در این پروژه همکاری می کند./ح
برچسب ها: هواپیما ، پروژه ، شوراعتف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.