رییس انجمن ریاضی ایران گفت: گرایش دانشجویان به سمت تحصیل در مقاطع بالای رشته ی ریاضی می باشد بنابراین مقاطع پایین تر از نظر آموزشی آسیب پذیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی و آموزشی باشگاه خبرنگاران دکتر مثقالچی رییس انجمن ریاضی ایران در نشست گروه‌های ریاضی دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با اشاره به اینکه دوره‌های دکتری ریاضی را در سالهای پس از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور ایجاد کردیم گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزو اولین دانشگاههای است که دکتری ریاضی را راه‌اندازی کرد و در چهار دوره دکتری پیوسته این رشته دانشجو پذیرش کردیم.  
 
وی افزود با توجه به اینکه اکثر برنامه‌ریزی ها در خصوص رشته‌ریاضی به سالهای پس از انقلاب اسلامی برمی‌گردد باید در یک برهه زمانی ارزیابی مشخصی از این نوع برنامه‌ریزی‌ها داشته باشیم تا ببنیم اهدافی که در پشت آنها وجود داشته محقق شده است یا خیر.  
 
وی با تأکید براینکه باید به یک تعریف جامع از خود رشته ریاضی برسیم گفت: بازنگری در سرفصل دروس کارشناسی ارشد در دستور کار کمیته بازنگری قرار گرفته و در شورای اجرایی نیز مصوب شده که در این زمینه متمرکز شویم تا دانشگاه‌هایی که امکانات بیشتری دارند اختیاراتشان نیز بیشتر شود.  
 
وی خاطرنشان كرد: برگزاری این سمینار نیز صرفا برای بازنگری و اصلاح سرفصل دروس کارشناسی ارشد رشته ریاضی و برنامه‌ریزی‌های مورد نظر در این زمینه ها است. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار