حوزه هاي راي گيري انتخابات پارلماني در سنگال عصر روز يکشنبه به کار خود پايان دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در حالي که ناظران محلي از مشارکت بسيار ضعيف مردمي در انتخابات پارلماني سنگال خبر مي دهند، حوزه هاي دريافت راي از مردم ساعت هجده به وقت محلي بسته شدند.

براساس اين گزارش ،‌ سه ماه پس از برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري در سنگال، که به پيروزي ماکي سال در برابر عبدالله واد منجر شد، شهروندان سنگالي از ساعت 8 صبح به وقت سنگال (و گرينوويچ) روز يکشنبه به پاي صندوقهاي راي رفتند تا تکليف يکصد و پنجاه کرسي مجلس ملي اين کشور را مشخص کنند.

يک سازمان غير دولتي، موسوم به انجمن فرهنگي پيشبرد هاي آموزشي و اجتماعي اعلام کرد گزارشهايي که نزديک به 1700 ناظر اين سازمان از حوزه هاي راي گيري ارسال کرده اند نشان مي دهد نرخ مشارکت مردمي در انتخابات روز يکشنبه حدود بيست و يک درصد بوده است.

از سوي ديگر، کميسيون مستقل انتخاباتي سنگال با ابراز رضايت از نحوه برگزاري انتخابات، اعلام کرد رويداد عمده اي در ارتباط با اين انتخابات مشاهده نشده است.
در حالي که ماکي سال، رئيس جمهوري سنگال تلاش مي کند با روي کار آوردن افرادي جديد در ساختار حکومتي اين کشور، با دوران رياست جمهوري عبدالله واد فاصله بگيرد، تصاحب اکثريت کرسي هاي مجلس ملي مي تواند دستهاي رئيس جمهوري جديد را در اجراي سياستهايش باز بگذارد.

پيش بيني مي شود نتايج رسمي اوليه از انتخابات پارلماني سنگال امروز دوشنبه منتشر شود.
برچسب ها: رای ، پارلمان ، سنگال ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار