ايجاد لذت و سرگرمي در كودكان به منظور تمركز هر چه بيشتر در آنان و همچنين فرصتي براي طرح مسائل تعليمي و تربيتي هدف برپايي پاتوق كودك است.

سعيد زين العابديني مسئول بخش پاتوق كودك و عروسك چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص ويژگي هاي اين پاتوق نسبت به دوره هاي گذشته گفت: غرفه پاتوق كودك و عروسك امسال نيز كار خود را آغاز كرده است مهمترين مسئله در اين دوره توجه به گروه كودك و نوجوان بوده كه براساس نياز سنجي برنامه ريزي شده است.
وي افزود: عوامل تقليد و تكرار دو مولفه جذابيت و سرگرمي براي كودكان محسوب مي شوند ما بر اين اساس سعي كرديم با مشاركت كودكان به منظور تمركز هر چه بيشتر آن ها چنين فضايي را ايجاد كنيم.
زين العابديني تصريح كرد: ايجاد فضايي سرشار از لذت و سرگرمي توام با مشاركت كودكان فرصت خوبي براي طرح مسائل تعليمي و تربيتي است ما نخواستيم چنين فرصتي را از دست بدهيم.
مسئول پاتوق كودك چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك بيان كرد: مسائل تربيتي،‌ موضوعاتي گسترده است كه برنامه ريزي بلند مدت و فرآيند محور مي‌طلبد اما با توجه به اين مسئله يكي از ويژگي هاي اين دوره حضور چند مربي متخصص كودك و نوجوان است كه به فراخور شرايط و نوع مخاطب برخي از نكات را به شكل غير مستقيم يادآوري مي كنند.
زين العابديني بيان كرد: اهداف اين پاتوق در جشنواره چهاردهم لذت كشف و يادگيري افزايش تمركز، آشنايي با مسائل بهداشتي و آموزشي، آشنايي با فرهنگ ملي و هنر عروسك سازي است.
وي ادامه داد: آشنايي با ساخت عروسك هاي كاغذي، ميله اي و دست كشي، آشنايي با قصه گويي، آشنايي با چگونگي استفاده از عروسك ها نيز از جمله بخشهاي اين پاتوق است.
زين العابديني بيان كرد: غرفه هاي متعددي در اين پاتوق طراحي شده كه قصه  گويي، روايت قصه ها با عروسك، اجراي قطعات نمايشي، معرفي عروسك هاي محلي و آئيني، نقاشي، گريم و شهر فرنگ از جمله آنهاست.
وي با اشاره به اينكه وجه لذت و سرگرمي براي كودك مسئله بسيار مهمي است، گفت: چند قطعه نمايشي كوتاه مانند كرم و پروانه كاري از مقطع ابتدايي سعادت، هفت خوان اثري براساس شاهنامه فردوسي و بهار در اين پاتوق اجرا مي‌شوند.
شايان ذكر است، اين پاتوق تا روز 15 تير در محوطه تئاتر شهر ادامه دارد.
گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تا 15 تير ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار