خانواده تئاتر عروسكي پس از دو سال انتظار اين روزها در تب و تاب اجراهاي صحنه اي جشنواره اند.

باشگاه خبرنگاران-خانواده عروسكي اين روزها مشغول تر و سر گرم تر از هميشه است اين خانواده مظلوم هر ساله منتظر فرصتي براي ارائه آثارشان هستند اما متاسفانه بهايي كه بايد به آن ها داده نمي شود.
در سنوات گذشته جشنواره تئاتر عروسكي تهران – مبارك بصورت سالانه برگزار مي شد و دست كم حتي اگر هنرمندان اين عرصه نمي توانستند نوبت اجراي عمومي بگيرند دلشان به جشنواره اي  كه هر سال برگزار شده بود.
 اما امروز كه اين جشنواره دو سالانه شده است تنها بصورت گذرا نيم نگاهي به آن انداخته مي شود و بس.
به واقع جدا از جشنواره ها، مسئولان و مديران نمايشي تا چه حد به اين ژانر تئاتري اهميت مي دهند؟
با توجه به اينكه بسياري از متوليان تئاتر عروسكي بر اين باورند كه تئاتر عروسكي با دو قشر كودك و خانواده سرو كار دارد و در موارد زيادي نيز تنها با قشر بزرگ سالان مواجه است.
تئاتر عروسكي در دنيا سابقه زيادي دارد و بسياري از نوآوري ها در اين زمينه تنها براي قشر بزرگ سالان جذاب بوده است.
بسياري از دستاوردها و موقعيت هاي تئاتر عروسكي برگرفته از خلاقيت و ابداعات هنرمنداني بوده  كه در كنار توجه ويژه به كودك و نوجوانان، بزرگ سالان را در نظر گرفته اند.
تئاتر عروسكي در ايران هميشه براي ارتقاي خود تلاش كرده است و اين مسئله در گستردگي فعاليت هاي اتحاديه مبارك يونيما در نقاط مختلف كشور مشهود است اما مسئله اين جاست كه بودجه جشنواره تئاتر عروسكي نسبت به دو سال گذشته تقليل يافته است كه معاونت هنري در اين راستا اختصاص بودجه براي راه اندازي خانه تئاتر عروسكي تاكيد داشته است.
هم اكنون كه در ابتداي اين جشنواره قرار داريم مي توانيم با تماشاي حاصل تلاش اين خانواده تنها كمي از اوقاتمان را به تحسين و تشويق هنرمندان حاضر در جشنواره سپري كنيم و از لحظاتمان لذت ببريم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار