شهردار شاوور از آغاز سومین مرحله لایروبی رودخانه شاوور خبر داد.


 فاطمه شریفی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: رودخانه شاوور از سال 88 تاکنون دو مرحله لایروبی شده، ولی اکنون باز هم شاهد رسوب گذاری و رشد بافت گیاهی در این رودخانه هستیم.

وی افزود: به منظور انجام کشت بیولوژیکی در ساحل این رودخانه، مرحله سوم لایروبی اکنون در حال انجام است؛ همچنین هماهنگی های لازم برای اجرای طرح کشت بیولوژیکی انجام شده و اکنون ساحل رودخانه شاوور در حال پاکسازی است. این طرح به تازگی آغاز شده و محل کاشت درختان در ساحل رودخانه نیز تعیین شده است. کاشت درخت در ساحل رودخانه شاوور از نفوذ آب به ساحل جلوگیری می کند.

شریفی با اشاره به ایجاد پارک ساحلی در حاشیه رودخانه شاوور، تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این پارک از سال گذشته و با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و برای ایجاد این پارک از روش های کشت بیولوژیکی استفاده می شود. پارک ساحلی حاشیه رودخانه شاوور در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع در حال ساخت است و تاکنون مراحل جدول گذاری، خاکریزی و کفپوش گذاری انجام شده و اکنون نیز ایجاد فضای سبز پارک در دستور کار است.

شهردار شاوور خاطرنشان کرد: برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 760 میلیون ریال است که در سال 90 اعتباری به میزان یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استان به این پروژه اختصاص یافت. این پروژه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: تکمیل آیلند میانی خیابان سی متری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار است و برای این پروژه 470 میلیون ریال اعتبار از سوی استانداری خوزستان اختصاص یافته است. /س
برچسب ها: لایروبی ، رودخانه ، شاوور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.