صدها نفر از فعالان مدنی و اهالی شرق لندن با برگزاری تجمعی در نزدیکی دهکده المپیک اعتراض خود را به استقرار موشک های زمین به هوا در نزدیکی دهکده المپیک اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کمتر از یک ماه دیگر به آغاز سی امین دوره بازی های المپیک 2012 باقی مانده است که مقامات انگلیسی سرمایه گذاری هنگفتی را در امور امنیتی این بازی ها کرده است که این امر اعتراض و خشم مردم انگلیس را در برداشته است و در همین راستا صدها فعال ورزشی و اهالی شرق لندن در تجمعی اعتراضی خواستار توقف فوری استقرار موشک های زمین به هوا در مناطق مسکونی و دهکده المپیک شدند.

شایان ذکر است شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در شرق لندن پس از تجمع در پارک مایل اند به سمت یکی از مجتمع های مسکونی که برای استقرار موشک در نظر گرفته شده است راهپیمایی کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مقامات برسانند و با سر دادن شعارهایی همچون موشک های المپیک را برچینند بازی های المپیک را نظامی نکنید و خواهان صلح هستیم نه جنگ اینجا منطقه جنگی نیست اعتراض خود را بیان کردند.

گفتنی است علاوه بر استقرار موشک های زمین به هوا ، تعدادی کشتی ها ، بالگرد ها و هواپیماهای جنگی، مجموعاً حدود 24 هزار نیرو نیز مسئولیت امور امنیتی المپیک لندن را بر عهده خواهند داشت که 13 هزار و 500 نفر آنان از نیروهای ارتش خواهد بود.

بازیهای المپیک 2012 از 6 تا مرداد ماه سال جاری در لندن برگزار می شود و لندن تنها شهر جهان است که تا کنون سه بار میزبان بازی های المپیک شده است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.