ستاد انتخاباتي ميت رامني نامزد جمهوريخواهان در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريکا از سفر تابستاني وي به فلسطين اشغالي خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، رامني با اميد به جلب راي بخشي از راي دهندگان يهودي در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريکا که در انتخابات سال 2008 ميلادي به طور گسترده‌اي به باراک اوباما راي داده بودند، قرار است به فلسطين اشغالي سفر کند.

رامني قرار است در جريان اين سفر با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ديدار کند.

روزنامه نيويورک تايمز نيز اعلام کرده رامني قرار است در جريان اين سفر دو روزه با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي و سلام فياض نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطيني نيز ديدار کند.

رامني که از همان ابتداي رقابت‌هاي انتخاباتي تاکنون بارها از سياست ضعيف و نادرست اوباما در قبال خاور ميانه انتقاد کرده است، ماه پيش اعلام کرد در صورت پيروزي در انتخابات آتي رياست جمهوري برخلاف سياست اوباما در منطقه عمل خواهد کرد.

وي همچنين گفته بود در صورت پيروزي در اين انتخابات، نخستين سفر خارجي‌اش، نه قاهره،‌نه رياض و نه آنکارا، بلکه بيت‌المقدس خواهد بود. اوباما در آغاز فعاليت‌هاي خود به اين سه پايتخت اسلامي سفر کرده بود اما قرار است به بيت‌المقدس نيز برود.

بن لابولت سخنگوي ستاد انتخاباتي اوباما در واکنش به اين اعلام سفر گفت: رامني خاطر نشان کرده که در روابط خود با اسرائيل، بر خلاف سياست اوباما عمل خواهد کرد. الان زمان آن فرا رسيده که وي مشخص کند چه سياستي قرار است در پيش بگيرد.

وي افزود: آيا رامني قرار است در سياست اعطاي کمک به برقراري امنيت اسرائيل تجديد نظر کند؟

در سال 2008 ميلادي، حدود 75درصد جامعه يهوديان آمريکا در انتخابات رياست جمهوري اين کشور به اوباما راي دادند.

اما بر اساس نظرسنجي موسسه گالوپ در ماه ژوئن گذشته، ميزان حمايت يهوديان آمريکا از اوباما کاهش يافته هر چند هنوز هم اين ميزان حمايت حدود دو برابر بيشتر از حمايت يهوديان از رامني است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار