دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به تصریح مصوبه هیئت وزیران درباره ارتقاء سطح ادارات روابط عمومی استانداری‌ ها تاکید کرد:‌ موضوع ادغام ادارات روابط عمومی در دفاتر استانداران منتفی شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت سید ضیآءالدین نورالدینی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به خبری که چندی پیش درباره اصلاح ساختار استانداری ها و اعلام ادغام روابط عمومی ها در دفاتر استانداران منتشر شده بود، اظهار داشت: وزارت کشور با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از مدتی قبل در حال رایزنی و برنامه ریزی برای اصلاح ساختار استانداری ها بوده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت افزود:‌ بر اساس ساختار مورد تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، ادارات روابط عمومی در دفاتر استانداران ادغام می شد.

نورالدینی ادامه داد :‌ همزمان در سطح عالی تصمیم گیری کشور پیشنهادی در هیئت وزیران مطرح شد که بر اساس آن ادارات کل روابط عمومی دستگاه های اجرایی عضو دولت به "مرکز" و ادارات روابط عمومی استانداری ها نیز به "اداره کل" ارتقا می یافت.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر این نکته که جهت گیری دولت نهم و دهم پیوسته در راستای ارتقای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی بوده است گفت: با تدبیر و تاکید ریاست محترم جمهوری و اتفاق نظر اکثریت قاطع هیئت وزیران این پیشنهاد تصویب و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی با تاکید بر این نکته که پیشنهاد ادغام روابط عمومی ها در دفاتر استانداری ها پیش از تصویب و ابلاغ مصوبه هیئت وزیران، میان وزارت کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور جمع بندی شده است تصریح کرد: با توجه به صراحت مصوبه دولت و همچنین تأکید رئیس جمهور،‌ موضوع ادغام ادارات روابط عمومی در دفاتر استانداران منتفی شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این که این مساله از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور به استانداران ابلاغ شده است اعلام کرد:‌ از استانداران خواسته شده است تا در تنظیم و ارسال تشکیلات تفصیلی، واحد روابط عمومی را به صورت منفک از دفتر استانداری و در سطح "اداره کل" پیش بینی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیر و سیاست گذار در حوزه اطلاع رسانی دولت پیوسته در مسیر ارتقاء و تقویت روابط عمومی و اطلاع رسانی در دستگاه های اجرایی حرکت کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

بر اساس بند 9 مصوبه اصلاح آیین ‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌عمومی دستگاههای اجرایی که به شماره 10240 در تاریخ 26/1/1391 به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، به منظور افزایش ظرفیتهای اطلاع رسانی هدفمند در مجموعه استانها، ادارات روابط عمومی استانداریها به "اداره کل" ارتقاء می یابد./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار