راه اندازی دستگاه شتاب دهنده خطی در بیمارستان فوق تخصصی امید مشهد موجب شد تا امید به زندگی برای بیماران سرطانی خراسان رضوی افزایش یابد.

دکتر حسن خدا پرست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اینکه این دستگاه از اول خرداد ماه به طور آزمایشی فعال شده بود اظهار داشت : پس از انجام مراحل تست و ایجاد زیر ساختهای لازم این دستگاه به طور رسمی راه اندازی و به بیماران خدمات ارائه می شود .

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه در دستگاه های پرتو درمانی فعلی درمان ها به شکل دو بعدی انجام می شود خاطر نشان کرد:از ویژگی های دستگاه های شتاب دهنده خطی عملکرد سه بعدی آن ، افزایش کیفی درمان ، عوارض کمتر و نتایج بهتر است .

مدیر بیمارستان فوق تخصصی امید هزینه نصب و راه اندازی این دستگاه را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد : در گذشته ماهانه یک هزار و 500 تا دو هزار نفر در این مرکز خدمات رادیو تراپی دریافت می کردند که با بهره برداری از این دستگاه این میزان به دو برابر افزایش یافته است .

خدا پرست خاطر نشان کرد : با حمایت مسئولان دانشگاه دستگاه شتاب دهنده خطی دیگر نیز تا پایان تابستان در این بیمارستان راه اندازی می شود که با فعال شدن این دستگاه در بیمارستان فوق تخصصی امید مشهد تحولی اساسی در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان شرق کشور ایجاد می شود .

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان ، مرکز درمانی تک تخصصی است که به بیماران در بخش های جراحی ، پرتو درمانی و شیمی درمانی (دارویی ) خدمات ارائه می دهد خاطر نشان کرد : این مرکز در ارائه خدمات در شرق کشور منحصر به فرد بوده و علاوه بر بیماران استان به بیماران دیگر استان ها از جمله خراسان شمالی و جنوبی ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، گلستان و کشورهای مجاور همچون افغانستان ، تاجیکستان ، حاشیه خلیج فارس ، ترکمنستان خدمات ارائه می دهد ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۸:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام میشه ادرس بیمارستان امیدرو بگید