رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:نزدیک 20 میلیارد ریال انواع صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم به فروش رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدی امروز در گفتگوبا خبرنگاران ،افزود: بر اساس آمار اعلامی از سوی غرفه داران در پنج روز برگزاری این نمایشگاه نزدیک به  20 میلیارد ریال انواع صنایع دستی استان های مختلف کشور به فروش رفته است.

وی افزود: فرش و تابلو فرش، ورنی، انواع صنایع دستی مربوط به نقره، سنگ های تزیینی و صنایع چرم پنج رشته صنایع دستی است که در این نمایشگاه بیشترین فروش را داشت.

وی اضافه کرد: در کنار معرفی آثار صنایع دستی ایران و آذربایجان شرقی به هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی ، تدارک محلی برای فروش آثار هنرمندان صنایع دستی از جمله اهدافی بود که برای برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم ترسیم شده بود و خوشبختانه با فروش قابل توجهی که این نمایشگاه به خود اختصاص داد این این اهداف دست یافتیم.

محمدی عنوان کرد: بازدید بیش از نیم میلیون  نفر از این نمایشگاه دستاورد مهم دیگری برای این نمایشگاه بود که در کم تر نمایشگاه برگزار شده در حوزه صنایع دستی در استان ها اتفاق افتاده است .

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به تحقق اهداف مد نظر قرار گرفته شده برای این نمایشگاه و اقبالی که از سوی مردم برای بازدید از این نمایشگاه نشان داده شد به نظر می رسد خلا وجود چنین نمایشگاهی در سال های بعد به وجود آید که این امر ما را به برگزاری سالانه این نمایشگاه ترغیب می کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت های استانی و سازمان مرکزی از این نمایشگاه، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم به صورت سالانه برگزار و در تقویم نمایشگاهی کشور جای بگیرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.