تعداد 6 محموله کالای وارداتی از گمرک خرمشهر به دلیل مغایرت با استاندارد ملی ایران به مبدا مرجوع شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  در خردادماه امسال این تعداد محموله وارداتی که از نظر مقررات استاندارد اجباری کیفیت آنها مورد تایید قرار نگرفت به کشورهای صادر کننده ارجاع داده شد.

این کالاها که برای آنها گواهی عدم انطباق صادر شده است، شامل لوازم برقی خانگی، موم داغ کن با نام تجاری MALIN، کولر گازی با نام تجاری IMARFLEX، ابزار آلات، آچار فرانسه و شلاقی با نام تجاری VERSEK، انواع اسباب بازی مانند ستاره چراغ دار فاقد مارک، مداد رنگی و مداد با نام تجاری PALM و کفش به ارزش بیش از 52 هزار دلار است.

براساس اعلام اداره استاندارد خوزستان، بیشترین کالاها ساخت کشور چین و بیشترین مبدا حمل آنها کشور چین بوده است که به دلیل غیر استاندارد بودن به مبداء بازگشت داده شدند.

در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده 4 و تبصره‌های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی نظارت می‌کند.

بر همین اساس، اداره استاندارد بر همه کالاهای وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از هر یک از مبادی گمرکی را دارند نظارت نموده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول سازمان‌های جهانی، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌کند در غیر این صورت تمام محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

برچسب ها: اهواز ، محموله ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.