دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: دربازی های پارالمپیک لندن دنبال تثبیت جایگاهی هستیم که ایران در پارالمپیک پکن بدست آورده بود.


  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مجتبی قربان حسنی که برای مشاهده بازی فینال مسابقات قهرمانی والیبال نشسته ایران به مشهد آمده بود،با اشاره به مطلب فوق گفت: هر ساله تیم های مختلف کشورهای دنیا تمام سعی خود را برای پیشرفت و ارتقای سطح بازی هایشان انجام می دهند لذا رقابت بین تیم ها در بازی های پارالمپیک لندن بسیار سخت تر از پارالمپیک پکن خواهد بود.

وی تعداد نفرات اعزامی ایران به این مسابقات را 80 ورزشکار عنوان کرد و گفت: در این مسابقات برای ایران دو امرمدال آوری و پشتوانه سازی برای سال های آینده در اولویت قرار دارد.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی کشور در مشهد گفت : این مسابقات با سطح بسیار بالایی چه از نظر فنی و چه از نظر نحوه برگزاری انجام شد و بار دیگر خراسان رضوی چه در گرفتن نتیجه در مسابقات و چه برگزاری مسابقات ثابت کرد حرف های زیادی برای گفتن دارد .

وی افزود: سرنوشت والیبال نشسته ایران به والیبال نشسته خراسان رضوی گره خورده است و این مطلب را در این مسابقات به خوبی می توانستیم مشاهده کنیم.

قربان حسنی تفاوت مهم این مسابقات با مسابقات سال های گذشته را جوان گرایی تیم ها ارزیابی و اظهار کرد: تیم ها در این مسابقات علاوه بر تلاش برای کسب نتیجه آینده گری های لازم را برای پشتوانه سازی انجام داده بودند.

وی با اشاره به توقف چهار ساله برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال نشسته کشور گفت: دلایل مختلفی مانند کمبود بودجه این مشکل را ایجاد کرد ولی خوشبختانه برگزاری منظم لیگ کشور مانع از افت این ورزش در استان ها شد.

قربان حسنی از برگزاری جشنواره ورزشی در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: فدراسیون برای استعداد یابی در رشته های مختلف ورزشی قصد دارد جشنواره ای ورزشی برای ورشکاران دو رده سنی زیر 19 سال و زیر 16 سال برگزار کند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های فدراسیون شرکت تیم های بدمینتون، والیبال ساحلی و شمشیر بازی جانبازان و معلولان ایران برای اولین بار در بازی های آسیایی 2014 می باشد که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده این امر محقق شود.

وی همچنین توجه به ورزش بانوان را در سال 91 از اولویت های اصلی این فدراسیون معرفی کرد و گفت: در این حوزه بانوان ورزشکار می توانند مدال های فراوانی در مسابقات مختلف بین المللی برای ایران به ارمغان آورند.

وی یکی دیگر از برنامه های فدراسیون در سال جاری را راه اندازی لیگ های بعضی از رشته های ورزشی که تا به حال بازی های لیگ برگزار نمی کرده اند عنوان کرد و گفت: از اولویت فدراسیون توسعه مسابقات در کلیه رشته های ورزشی می باشد که تا بحال در آنها برنامه منظمی برای برگزاری مسابقات نداشته ایم.

قربان حسنی یکی از مهم ترین برنامه های فدراسیون را تقویت ورزش های بومی هر استان دانست و گفت: در استان ها به دنبال ارتقای سطح ورزش بومی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های خوبی که در هر استان وجود دارد بهترین استفاده را برای پیشرفت و توسعه ورزش انجام دهیم.


برچسب ها: دبیر ، فدراسیون ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.