با عرضه 5درصد از سهام شركت پالايش نفت شيراز به عنوان سومین شرکت فرابورسی اصل 44 هر سهم آن، 2هزار703 ریال در بازار دوم قیمت خورد.

مصطفی امید قائمی، مدیر عامل فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: امروز 5درصد از سهام شرکت پالایش نفت شیراز معادل 51ميليون و 377 هزار و 430 سهم در بازار دوم عرضه شد و قیمت هر سهم این شرکت هزار و 27میلیارد ریالی، ابتدا بین 4هزار ریال تا 2هزارو 500ریال نوسان داشت و در نهایت، 2هزار و 703ریال قیمت خورد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه شیراز در حال حاضر به عنوان چهارمین شرکت پالایشگاهی در بازار سهام است خاطرنشان کرد: با این عرضه از ابتدای سال تا کنون، تعداد عرضه های اولیه در فرابورس به 7رسید.

امید قائمی تصریح کرد: شركت پالايش نفت شيراز سومین شركت دولتي است كه در راستاي اصل 44 در فرابورس پذيرش و عرضه مي شود و پيش از اين سازمان خصوصي سازي سهام دو شركت دولتی «بالاست» و «ذوب آهن» را در فرابورس عرضه كرده بود.

وی اظهار داشت: ارزش بازار شرکت پالایش نفت شیراز ،2هزار 777میلیارد ریال است که با این عرضه ارزش کل بازار فرابورس به 340هزارو 132میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل فرابورس در پایان گفت: تعداد سهام اين شركت يك ميليارد و 27 ميليون و 548 هزار و 600 سهم است كه در زمينه توليد محصولات پالايش شده پتروشيمي فعاليت دارد و سهامداران اصلی آن شرکت های ملی پالایش و پخش و سهام عدالت با 70 و 30 درصد هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار