پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان نامه خود به بررسی تأثیر دارچین میزان قندخون بیماران دیابتی نوع نوع 2 پرداخت.

مریم تولیت دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پرستاری گرایش داخلی جراحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سراسر دنیا، شیوع دیابت نوع 2 به سرعت در حال افزایش است،‌ اصلاح رژیم غذایی در این بیماری به کنترل قند خون کمک می کند.
 
وی گفت: گیاهان سنتی و ادویه ها معمولاً جهت کنترل قند خون استفاده می شود که در بین این ادویه ها دارچین دارای بیشترین اثر است.
 
تولیت تصریح کرد:‌ تحقیقات داده است که افزودن دارچین به رژیم غذایی باعث کاهش قند خون سرم می شود با توجه به اختلاف رژیم غذایی شاخص توده بدنی و نوع داروهای مصرفی،‌ تحقیق مشابه در جمعیت دیابتی ایران انجام نگرفته است.
 
وی اظهار کرد: در این مطالعه با مصرف یک گرم دارچین به مدت 60 روز قندخون بیماران دیابتی نوع 2 تغییر معنی داری نیافت. بنابراین نمی توان دارچین با این مقدار و این مدت را جهت درمان دیابت نوع 2 به عموم افراد توصیه کرد ولی پیشنهاد می کنیم این مطالعه با دوز بالاتر دارچین روی قند خون بیماران دیابتی انجام شود./عط
برچسب ها: دیابت ، قندخون ، دارچین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.