رئیس اورژانس مشهد گفت: كارگر 21 ساله ای در یك عملیات ساختمانی ، به طرز دلخراشی از جرثقیل از ارتفاع نزدیک به 10 متری بر روی میلگردهای فونداسیون ساختمان سقوط كرد وبا توجه فرورفتن 3 میلگرد 1.5 متری در قفسه سینه، شکم ، لگن وپا به طرز معجزه آسای نجات پیدا کرد.

دكتر محمد رضا مهری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: این حادثه ساعت 17:30 دقیقه عصر روز گذشته در بلوار 'شفا' شهر مشهد در یك پروژه ساختمانی رخ داد.

وی اظهار داشت: در هنگام حادثه مصدوم هوشیار بوده است، که این اتفاق در نوع خود بی سابقه است.



در همین حال مجید شادی مدیر حوزه 2 عملیات سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد به خبرنگاران باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : با اعلام درخواست کمک مبنی بر این که حادثه ای در بلوار شفا شهر مشهد میلگردهای به طول 1.5 متر در بدن کارگری فرو رفته است ، ستاد فرماندهی عملیات 125 گروه نجات ایستگاه شماره 3 را به محل حادثه اعزام که نجاتگران آتش نشانی پس از حضور در محل با رعایت تمهیدات ایمنی و با همکاری پزشکان اورژانس حاضر درصحنه 3میلگرد فرو رفته در بدن این كارگر را برش داده دادند و پس از فیکس نمودند مصدوم در سبد نجات، وی را از عمق 10 متری زمین به بالا منتقل کردند .



وی ادامه داد : مصدوم همراه با میلگردهایی كه در بدن او از سه نقطه فرو رفته بود، توسط ماموران اورژانس 115 به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، منتقل شد.

یک مقام مسول در بیمارستان امام رضا (ع) شهر مقدس مشهد گفت : پس از اعلام اعزام فرد مصدوم با وضعیت جسمانی ویژه از طریق شبکه بیسیم به این بیمارستان ، یک تیم ویژه متشکل از10نفر از زبده ترین پزشکان پس از رضایت خانواده این حادثه دیده برای انجام جراحی، تلاش خود را برای بیرون آوردن میلگردهای فرو رفته در بدن این جوان 21 ساله را آغاز نمودند .



وی افزود ، جراحان پس از یک تلاش2 ساعته موفق به خارج نمودن 2 میلگرد از بدن این بیمار شدند، اما با توجه به اینکه میلگرد سوم از پشت کمر وارد بالای ران و سپس از قسمت ماهیچه های پایین پای راست وخارج شده بود ، تیم جراحی از آتش نشانان اعزامی به این بیمارستان درخواست کردند که قسمتی از میلگرد سوم را را که از 2 قسمت در بدن مصدوم فرو رفته بود برش بزنند . نجاتگران آتش نشانی حاضر در محل با انجام عملیاتی خاص توانستند میلگرد سوم را از یکدیگر جدا کرده تا عملیات جراحی بر روی بیمار سریع تر انجام شود .



به گزارش خبرنگار حاضر در محل ؛ دقایقی پس از این اقدام تیم جراحی قسمت پایین میلگرد سوم را از پای مصدوم خارج کردند، تلاش تیم پزشکی برای خارج کردن قسمت بالایی ( تکه چهارم این میلگرد) همچنان ادامه دارد.

شایان ذکز است وضعیت جسمانی این بیمار تا لحظه ، ( یک بامداد امروز ) نامساعد اعلام شده است .



همچنین در پی این حادثه و سقوط چند تیر آهن بر روی کابل های برق فشار قوی وشکسته شدن چند تیر برق وافتادن آهن ها در سطح پیاده رو وخیابان نیروهای شرکت برق در محل حاضر واقدامات ایمنی را آغاز کردند . گفتنی است در این حادثه راننده جرثقیل که از نزدیک شاهد این حادثه بود دچار غش شد که یک گروه دیگر از پزشکان اورزانس 115 به مداوای وی پرداختند.

آتش نشانی علت این حادثه را عدم رعایت نکات ایمنی هنگام کار ونبستن کمربند ایمنی توسط این کارگر را علت اولیه وقوع این حادثه اعلام کرده است.

برچسب ها: حوادث ، حادثه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.