در شرايطي هستيم كه ده ها ميليون مخاطب فارسي زبان در داخل و خارج توسط ماهواره و شبكه هاي قاچاق فيلم به تاراج رفتند.

عليرضا داودنژاد تهيه كننده و كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص اظهارات اخير علي مطهري گفت: حرف هايي كه ما مي‌زنيم معناي اجتماعي خودش را در متن شرايطي كه به سر مي‌بريم معلوم مي كند هر نوع انتقاد و حمله به سينماي ايران معناي اصلي آن را متناسب با ظرف زماني و تاريخي كه در آن به سر مي‌بريم ايجاد مي‌كند.

وي گفت: ما در شرايطي هستيم كه ده ها ميليون مخاطب فارسي زبان در داخل و خارج توسط ماهواره ها و شبكه هاي سرقت قاچاق فيلم به تاراج رفتند.

داودنژاد گفت: فيلم هايي مثل "آتشكار" چند مخاطب دارد بيش از يك ميليون نفر؟! اين گونه فيلم ها را با شبكه هاي فارسي وان در يك ترازو قرار دادن به جاي آن كه حكايت از احساس مسئوليت و درك شرايط باشد حكايت از سياسي كاري دارد.

وي گفت: علي مطهري به دليل اينكه فرزند يك دانشمند محترم است در بين مردم جايگاه خاصي دارد پدر ايشان هم به دليل محبوبيتي كه نزد امام داشت در بين مردم جايگاه ويژه اي دارد همان امام مي‌گويد بدترين فيلم ايراني از بهترين فيلم خارجي بهتر است.

وي گفت: چرا در دنياي امروز پايگاه هاي هنري و رسانه اي به تدريج جاي پايگاه هاي موشكي را در تاثيرگذاري بر ملت ها تسخير مي‌كند اگر موشك ها با تهديد اموال و بدن هاي كاربرد پيدا مي‌كند نظامات هنري و رسانه اي به طور مستقيم بر چشم و گوش و قلب مردمان اثر مي‌گذارند و تصميم سازي مي‌كنند.

داودنژاد با بيان اينكه نظامات هنري و رسانه اي كه متكي به هنرهاي بيداري و شنيداري هستند دانش بنيادي آن ها را دانايي سينمايي ايجاد مي‌كند، گفت: اگر غني سازي اورانيوم در پشبرد تسليحات نظامي و گسترش وحشت در جهان سهم بنيادي دارد در نظامات رسانه اي ارزش دانايي سينمايي هم پايه‌ي دانش غني سازي اورانيوم در فيزيك و تسليحات نظامي است.

وي گفت: امروز هر كسي به راحتي مي‌تواند مشاهده كند كه آمريكا نقش مهمي از نفوذ خود را در نقاط مختلف دنيا مديون توليد آثار بيداري و شنيداري است در چنين شرايط تاريخي است كه جمله امام معنا پيدا مي‌كند او فهميده بود كه دنياي امروز دنيايي نيست كه تعيين كننده ترين تاثير را موشك ها داشته باشند او فهميده بود كه روزگار معاصر بيش از هر چيز تحت تاثير افكار عمومي است كه اين افكار تحت تاثير نظامات هنري و رسانه اي قرار دارند.

وي در پايان گفت: در اين شرايط كدام گرايش مسئول تحقير، توهين، سركوب و بهانه گيري از سينماي ايران است اين كدام گرايش است كه بيش از آنكه از گسترش كانال هاي ماهواره اي و شبكه هاي قاچاق فيلم خارجي و سرقت فيلم هاي ايراني نگران باشد نگران اندك فيلم هاي ايراني است كه در سال توليد مي شود و با اين گرايش سازگار نيست و به راحتي آن ها را بهانه قرار داده براي آنكه سينماي ايران و نهايتاً دانايي سينمايي را در اين كشور نابود كند اين گرايش آب به كدام آسياب مي ريزد، دست مريزاد آقاي مطهري./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار