مدیركل اتباع و مهاجران خارجی اصفهان با اشاره به روند روبه رشد ازدواج با اتباع خارجی گفت: افراد قبل از تصمیم به ازدواج با اتباع خارجی لازم است با اداره اتباع و مهاجران خارجی مشورت كنند.

' بهرام صمیمی' در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به برخی مشكلات پیش آمده در زمینه ازدواج با اتباع خارجی افزود: لازم است قبل از این كار با مقررات آن آشنا شد و از حركات خودسرانه پرهیز كرد.

وی، اظهار داشت: ما مخالف ازدواج با اتباع خارجی مجاز نیستیم اما مردم باید این كار را با آگاهی و شناخت واقعی انجام دهند.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی اصفهان به فعالیت هیات حل اختلاف دراین اداره اشاره كرد و ادامه داد: مشكلات بین اتباع خارجی مانند مشكلات خانوادگی و ناهنجاری های اجتماعی در این هیات مطرح و مشاوره و راهنمایی های لازم ارایه می شود.

وی برخی مباحث مطرح شده در این هیات را پرداخت نفقه، بی سرپرستی خانواده، رهاسازی زنان و مشكلات معیشتی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان كرد.

مدیركل اتباع و مهاجران خارجی اصفهان گفت: این اداره به دنبال انجام كارهای تحقیقاتی و پژوهشی و فرهنگسازی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با اتباع خارجی است.

صمیمی با بیان اینكه در این كار از همكاری استادان دانشگاه استفاده خواهد شد، افزود: این اداره كل از پایان نامه های با موضوع مرتبط با اتباع خارجی بخصوص در زمینه ازدواج استقبال و حمایت می كند.

وی با تاكید بر حمایتهای بسیاری كه دولت جمهوری اسلامی از اتباع خارجی مجاز بخصوص افاغنه در كشور داشته است، تصریح كرد: خدمات اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی بسیاری به آنها ارایه شده و می شود.

صمیمی گفت: اگر گزارشی مبنی بر بدرفتاری یا توهین به اتباع خارجی به دست ما برسد در كوتاهترین زمان بررسی و پیگیری شده و با خاطیان برخورد می شود.

وی ادامه داد: با این حال ما تلاش می كنیم كه اتباع خارجی تشویق به برگشت به كشور خود شوند و این امكانات و خدمات در وطنشان به آنها ارایه شود.

یاد آور می شود: 90 درصد از اتباع خارجی مقیم در استان اصفهان افغانی،‌ هشت درصد عراقی و مابقی از كشورهای دیگر مانند پاكستان هستند./س

برچسب ها: اصفهان ، اتباع ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.