قائم مقام شهردار منطقه 9 با اشاره به حمل و نقل عمومي در سطح محدوده گفت: براساس اعلام سازمان مطالعات شهرداري تهران ورودي غربي پايتخت ركورد دار حمل و نقل عمومي در سال 90 شد.

آمر كعبي فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در اين خصوص افزود: منطقه 9 به عنوان ورودي غربي پايتخت با 2 ناحيه و 8 محله و همچنين با وجود ميدان آزادي، ترمينال مسافربري غرب، فرودگاه مهر آباد، سه راه آذري و بزرگراه فتح و قرار گيري تعداد زيادي از كارخانجات صنعتي به عنوان يكي از شاهراه هاي اصلي شهر تهران است.
وي ادامه داد: روزانه تعداد قابل توجهي از مسافران از اين محدوده ها با وسايل حمل و نقل عمومي تردد مي كنند و از مهمترين مبادي سفرهاي درون شهري شهروندان در منطقه 9 قرار دارد.
نصرالله آباديان شهردار منطقه 9 با اشاره به وضعيت فعلي ناوگان اتوبوسراني در محدوده گفت: منطقه داراي 5 خط خصوصي با 99 دستگاه اتوبوس بوده و 13 خط عبوري و در مجموع روزانه 872 دستگاه اتوبوس مناطق ديگر از مسير منطقه 9 عبور مي كنند.
وي افزود: 9 خط اتوبوسراني مربوط به حومه تهران است كه اگر اتوبوس هاي داخل پايان بوتان را در نظر بگيريم در حدود 1396 دستگاه اتوبوس در سطح به شهروندان خدمات مي دهند.
شهردار منطقه 9 تصريح كرد: علاوه بر خطوط اتوبوسراني بخش خصوصي و قرار گرفتن ايستگاه هاي خطوط يك و 2 بي آرتي،‌ مسافران زيادي از حومه تهران هم به ازدحام جمعيت در اين محدوده دامن مي زند كه در راستاي حمل و نقل و جابجايي آنان اقدامات مناسبي در نظر گرفته شده است.
آباديان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت هاي حوزه تاكسيراني اظهار داشت: منطقه داراي 17 خط و 2 پايانه شمشيري و فرودگاه مهر آباد است كه در مجموع 2200 تاكسي تحت پوشش حوزه تاكسيراني منطقه قرار گرفته اند.
وي تصريح كرد: با وجود 3 ايستگاه تاكسي تلفني و مجموعه تاكسي هايي كه از شهرك هاي اقهاري در سطح منطقه تردد مي كنند حدود 200 تاكسي ديگر نيز تحت پوشش منطقه قرار مي گيرند.
شهردار منطقه 9 خاطر نشان  كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي مناسب و جامع، در حوزه اتوبوسراني حجم جابه جايي مسافر دو برابر سال قبل شد و همچنين با ساماندهي خطوط تاكسيراني و در مجموع 24 خط عبوري از سطح منطقه ركورد خوبي در جابه جايي روزانه مسافران (حدود 40 هزار نفر) از ورودي غربي پايتخت به ديگر مناطق و مركز شهر داشته ايم./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار