مدير عامل فولاد ايران در جايگاه دفاعيات گفت: 50 تا 60 ميليارد تومان پول نامشروع را تحصيل كرده ام و چون حرام است مي خواهم آن را ببخشم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، متهم (ط.ن) در جايگاه دفاعيات قرار گرفته و با اشاره به اينكه در زمان حضور خود در زندان نامه اي به قاضي سراج نوشته است گفت: بنده در آن نامه نوشته ام كه 50 تا 60 ميليارد تومان مال نامشروع را تحصيل كردم و چون كه آن را شرعا حرام مي دانم قصد دارم آن را ببخشم.

اين متهم ادامه داد: تمام مبالغ هنگفتي كه در مجموع به دست آورديم همگي تحويل شخص مه آفريد خسروي داده شد و بايد در دفاعيات خود بگويم كه وي به ما اجازه صحبت نمي داد و هر كسي كه مي خواست در موردش افشاگري كند وكيل مه آفريدخسروي يعني رياحي به ما اجازه نمي داد.

متهم با اشاره به اينكه 60 ميليارد تومان را از طريق داد و ستد به دست آورده است تصريح كرد: اين مبلغ از طريق داد و ستد كسب شد كه حدود 54 ميليارد سود حاصل از طريق سه سال همكاري ام با مه آفريد خسروي بود و نيت ما تنها پيشروي كار تجاري و بازرگاني بوده است و اين گروه نزديك به 20 سال كه كار بازرگاني كرده است.

وي با اشاره به پيشنهاد مه آفريد خسروي در رابطه با ال سي ها افزود: مه آفريد خسروي از طريق پيشنهاد گشايش ال سي هاي اعتباري در بانك تمامي كساني را كه در زندان هستند اغفال كرد.

متهم (ط.ن) با اشاره به هيئت رئيسه شركت اسپادانا كه يك شخص 19 ساله بود خاطر نشان كرد: مه آفريد خسروي شخصي را كه حتي انگشتان دست خود را نمي توانست بشمارد به عنوان هيئت رئيسه اين شركت انتخاب كرد و چندين دسته چك را از وي اخذ كرد كه اين اقدام مه آفريد خسروي نشانگر اين است كه به چه ميزان در اقدامات خود با توسل به تقلب پيشروي مي كرده است.

وي افزود: هيچ كسي باور نمي كرد كه فولاد گروه ملي سند جعلي صادر كند و مه آفريد خسروي به اشخاص سابقه دار  سمت هايي در اين شركت داده بود.

متهم باز هم تاكيد كرد: مه آفريد خسروي و رياحي وكيل وي چرا در دفاعيات ما اجازه صحبت را نمي دادند.

متهم (ط.ن) با اشاره به اينكه ال سي ها با يك سري كاغذA4 تنزيل و به روز ارسال مي شدند گفت: آيا در ايران سابقه دارد كه روزي چهل تا پنجاه ميليارد ال سي  از بانكي صادر شود؟ اين رقم كمي نيست لذا همگي ما براساس ذهن و اعتمادمان به مه آفريد خسروي تجارت كرديم ولي وي نيت ديگري داشت.

وي افزود: ظرفيت ال سي فروش فولاد گروه ملي يك و ميليون دويست هزار بوده در حالي كه مه آفريد خسروي دو برابر اين قيمت را برداشت كرده و ال سي ها را صادر كرده است و خسروي گروه ملي را به عنوان سپر خود قرار داده بود.

متهم با اشاره به اينكه بنده از سال 85 با گروه ملي فعاليت داشتم عنوان كرد: پس از اينكه مه آفريد خسروي با اين شيوه واگذاري اين شركت را تصرف كرد خودش را پشت ال سي ها قرار داد و بيت المال را غارت كرد، پس چرا زماني كه در دفاعيات خود اسم غارت را بيان كردم وكيل وي يعني رياحي هيچ گونه حرفي نزد.

متهم با بيان اينكه مه آفريد خسروي خشت اول را كج گذاشته است گفت: در ديسكانت ها هم به همين روال توسط خسروي تقلب هايي صورت مي گرفت و شركت هايي را به ما معرفي مي كرد و مي گفت كه آنها به ما شمش مي فروشند و حتي در صدور بارنامه هم متقلبانه عمل مي كرد.

وي با تاكيد بر اينكه به راحتي كسي نمي تواند بارنامه دريافت كند خاطر نشان كرد: چطور مي شود كه مه آفريد خسروي به همين راحتي مي توانست بارنامه هايي را كسب كند و هر روز خسروي سر ساعت 9 صبح در بازار حاضر مي شد و قيمت ها با حضور وي مشخص و اوضاع را كاملا كنترل و تحت سيطره خودش داشت.

متهم با بيان اين كه امير خريد و فروش خسروي  ميله گرد و تيرآهن را هم در دست داشت افزود: خسروي 30 هزار تن بار از فولاد مي گرفت و كارخانه اي وجود نداشت كه ورق فولاد را براي آن بگيرد و قطعا براي تنظيم بازار مي خواست.

وي با اشاره به اينكه بحث بارانداز هم در بندر انزلي توسط خسروي صورت مي گرفت گفت: هيچ كارخانه اي نمي تواند بارانداز خصوصي بگيرد و مه آفريد خسروي واردات را انجام مي داد به خاطر اينكه بتواند توليدات كارخانه ها را تضعيف و با سياست هاي خود به خريد آنها دست يابد و در كجاي دنيا به شخصي كه به اين صورت كار مي كند بندر خصوصي مي دهند لذا نمي دانم دولتي ها چه فكري كرده اند كه به خسروي بارانداز داده اند.

*مه آفريد تلاش دارد مسئولان دلسوز انقلاب را بدنام كند

متهم (ط.ن) ادامه داد: زماني كه هر كدام از متهمين در دفاعيات خود اعتراف هايي را مي كردند مه آفريد خسروي به آنها خرده مي گرفت كه چرا افشاگري هايي را ا نجام داده اي.

وي ادامه داد: مه آفريد خسروي در دفاعيات خود در دادگاه به قدري مغرور بود كه اصلا در دفاعيات خودهيچ گونه اعترافي نكرد و درباره برادرش نيز بايد بگويم كه به نظر شما چه كسي توانست فراري اش دهد.

وي افزود: قطعا توسط شخص مه آفريد توانست شبانه فرار كند و پس از فرار در كنار ضد انقلابي ها قرار گرفت.

متهم خاطر ادامه داد: بنده در دادگاه هر چيزي را كه گفتم اعتقاد قلبي من بود و واقعا ايشان از طريق روش هاي متقلبانه اعتقاد تك تك ما را جلب كرد و اين فساد بزرگ مالي را ايجاد و هيچ شكي نيست كه خسروي فرد متقلبي است.

وي با تاكيد بر اينكه مبلغ سه ميليارد و 765 ميليون از سود ال سي ها است خاطرنشان كرد: ما بقي سود حاصله را از تجارت و مقداري را نيز از اعتبارات بانكي و مابقي از فروش كالاها را به دست آورديم و چون اين مبالغ حرام است قصد  دارم آنها را ببخشم./پ3
برچسب ها: دادگاه ، سراج ، مه آفرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار