با توجه به اینکه هنوز بودجه 6 هزار میلیاردی سلامت از سوی دولت پرداخت نشده است دولت باید پاسخگوی مشکلاتی که در زمینه درمان به بیماران تحمیل می شود باشد.

دکتر پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه قوانینی که در مجلس مصوب می شود مورد توجه مسئولین اجرایی قرار نمی گیرد و اعتنایی به قوانین نمی شود و در این بین مردم هستند که بیشترین ضرر را از بی توجهی مسئولین می بینند.

پزشکان افزود: هیچ توجیهی در زمینه عدم پرداخت بودجه سلامت پس از گذشت 4 ماه از سال 91 پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه دولت موظف است افرادی که در جامعه پوشش بیمه ای ندارند را بیمه کنند خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم از هزینه های درمانی خود در رنج و مضیغه هستند و این در حالی است که از سوی وزیر بهداشت اعلام شده است که5/7 درصد جمعیت کشور قادر به پرداخت هزینه های درمانی خود نیستند.

عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: فشار وارد به مردم از جانب هزینه های درمان فاجعه بار است و بودجه سلامت متعلق به خود مردم است نه دولت و نه مجلس حق تصرف این پول که امانتی بیش نیست را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه سلامت حاصل از هدفمندی یارانه ها 6 هزار میلیارد است و این بودجه باید ماهیانه معادل 500 میلیارد به بخش سلامت واریز شود که تاکنون هیچ پرداختی از سوی دولت انجام نپذیرفته است و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار