مدیر کل استان تهران گفت: بیش از 1200 کودک خیابانی در سال گذشته ساماندهی شدند که این روند همچنان ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دکتر ولله نصر  امروز در اولین نشست خبری خود با اشاره به فعالیتهای سازمان بهزیستی عنوان کرد: تردد معلولان و مددجویان این روزها طوری رقم می خورد که بحث قادر سازی و بازگشت آنها به جامعه کاملاً رعایت می شود.

وی افزود: در حوزه های توانبخشی و اجتماعی، بحث ما به بیرون کشیدن این افراد از منازلشان و استفاده از این افراد در جامعه مهمترین برنامه بشمار می رود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به مناسب سازی اماکن برای معلولان اظهار داشت. هر دستگاه موظف بوده که طبق قانون وظیفه خود را انجام دهد ؛ اما متأسفانه هیچ دستگاهی طبق قانون از حقوق معلولان دفاع نکرد.

وی اضافه کرد: تاکنون کارهایی جهت مناسب سازی برای این افراد صورت گرفته اما اصلاً کافی نیست و دستگاه های متولی باید به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نصر با بیان اینکه متولیان شهری باید برای ایاب و ذهاب معلولان برنامه خاصی پیش بینی کنند، گفت:‌ شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی و تمامی متولیان شهری در قانون جامع حمایت از معلولان لحاظ شده اند و باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر کارشناسان سازمان بهزیستی برای همکاری با متولیان آمادگی های لازم را دارند.

وی با اشاره به تیم ویزيت در منزل گفت: این تیم ها بصورت تخصصی از بيماران در منزل نگهداری و خدمات خود را بصورت روزانه و رایگان ارائه می کنند.

وی با اشاره به واگذاری شیرخوارگاه ها به بخش خصوصی یادآور شد: چون وظیفه ما در این بعد حاکمیتی محسوب می شود ما نمی توانیم شیرخواره گاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

نصر با بیان اینکه تنها متولی ایجاد کمپ سازمان بهزیستی است، گفت: در حال حاضر نزدیک به 61 کمپ ترک اعتیاد در سال 90 در استان تهران داریم و مجوز 56 مورد جديد صادر شده که امیدواریم تعداد بسیاری از آن در نیمه اول سال افتتاح شود.

وی افزود: به شهرستانهای استان تهران اعلام شده تا کمپ های غیر مجاز را اعلام کنند و ما اعلام آمادگی می کنیم که کمپ های غیر مجاز به مراکز بهزیستی مراجعه کنند تا مجوز لازم و استاندارد را دریافت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران از گسترش مهدهای کودک در سطح استان خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای هر کس که قصد تأسیس مهد کودک را دارد، اعلام می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اجاره مسکن حتی برای افراد عادی هم بسیار سخت ودشوار است،‌خاطر نشان کرد: بحث واگذاری مسکن از سوی سازمان بهزیستی که با همکاری بانک مرکزی صورت گرفته و خیلی از این افراد خانه دار شدند.

وی با اشاره به وضعیت ساماندهی کودکان خیابانی در استان تهران گفت: در سال گذشته حدود 1200 کودک ساماندهی شدند و امسال نیز این اقدام به خوبی در حال اقدام است.

نصر ساماندهی زنان خیابانی را در دستور کار بهزیستی قرارداد و افزود: باید دستگاه های متولی با تشکیل ستادی این افراد را ساماندهی دهند.

وی با بیان اینکه اگر مرد خیابانی نباشد؛ زن خیابانی هم وجود ندارد، اذعان داشت: مردها هم در این زمینه باید ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 1200 فرزند واگذار شد،‌ گفت: امسال کمیته هایی برای این فرزندان در تمامی ستادهای بهزیستی تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 85 درصد فرزندان بهزیستی غیر قابل واگذاری هستند.

در رابطه با پیشگیری غربالگری شنوایی و کاشت حلزون شنوایی عنوان کرد: در سال گذشته 160 نفر نیازمند کاشت حلزون بودند 3 تا 6 میلیون به آنها پرداخت شد و هیچ کس پشت نوبت نماند.

وی با اشاره به افتتاح مؤسسه آرمان و شایان گفت: این مؤسسه با ارائه خدمات پیشگیری رایگان در قالب بنیاد پیشگیری طی 3 ماه به بهره خواهد رسید./ل

برچسب ها: بهزیستی ، تهران ، نصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.