گروه تلاوت رادیو قرآن در تابستان سال جاری با برنامه های متنوعی میهمان خانه شنوندگان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛احمدفراهانی سرپرست گروه تلاوت شبکه رادیویی قرآن با اشاره به رویکرد جدید این گروه بیان داشت: گروه تلاوت در بخش های مختلف و برای  مخاطبان با سلایق گوناگون برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد:  با توجه  به فرارسیدن  تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان  همچنین درخواست شنوندگان , قاریان و... مبنی بر مشخص شدن  برنامه ی پخش تلاوت ها ی24ساعته از شبکه رادیویی قرآن از ابتدای تیرماه جدول پخش برنامه تلاوت  به صورت  ماهانه جهت برنامه ریزی شنوندگان برای استفاده از این تلاوت ها برروی سایت شبکه به آدرس http://radioquran.ir بارگذاری  می شود.
پخش و تولید تلاوتهای جدید  قاریان ایرانی از رادیو قرآن
سرپرست گروه تلاوت  ضمن بیان نیاز مخاطبان به  تلاوت های جدید و اعلام آنها درخصوص علاقه به پخش تلاوت قاریان ایرانی گفت: تلاوت قاریان ایرانی از سطح بسیار بالایی برخورداراست و یکی از پرطرفدارترین تلاوت ها در جهان اسلام محسوب می شود رادیو قرآن نیز بنابر درخواست مکرر شنوندگان درخصوص پخش تلاوت قاریان کشورمان و همچنین جمع آوری و تهیه گنجینه ای از تلاوت های برتر اقدام به ضبط و تولید تلاوت های جدید از قاریان ایرانی کرده است.
وی افزود: در بخش تولید  تلاوت های  ایرانی, یک دوره تلاوت تحقیق از ابتدای  قرآن در 315 قطعه با تایم زمانی 12تا15 دقیقه برنامه ریزی شده است  که از سوی قاریات ایرانی که در سطح استاندارهای  بین المللی تلاوت هستند  برای ضبط آن دعوت شده است.
فراهانی  ویژگی قاریان انتخاب شده را رتبه های کشوری و بین المللی و داشتن سطح استاندارد تلاوت در تکنیک و لحن عنوان کرد و گفت: 36قاری از سراسر کشور با توجه به  نوع تلاوت و استانداردهایی که در صدا و فن تلاوت داشته اند انتخاب شدند  که هرکدام در تلاوت هایی 12تا 15دقیقه ای بر اساس تقسیم بندی های انجام شده  به تلاوت  آیات الهی می پردازند.
وی ادامه داد:در تقسیم بندی کل قرآن کریم 315 قطعه  مشخص شد که بین قاریان در دوگروه  تولیدی  تقسیم شده است و هر قاری 9قطعه را با نظارت گروه ضبط و تولید تلاوت خواهد کرد.
سرپرست گروه تلاوت در خصوص کارشناسی گروه تولید بیان داشت: دوگروه  تولید و نظارت  به سرپرستی استاد احمد ابوالقاسمی و استاد عباس امام جمعه کارشناسی ضبط تلاوت قاریان کشورمان را برعهده دارند که این طرح در حال انجام است.

امامزاده پنج تن تهران میزبان قاریان قرآن کریم
فراهانی محافل قرآنی را نیز یکی دیگر از طرح های این گروه برشمرد و گفت: دربخش تلاوت های  ایرانی ضبط تلاوت های مجلسی از رویکردهای این گروه است که با توجه به اهمیت تلاوت قرآن و تدبر و انس با آیات الهی  هر چهارشنبه شب  برنامه اذان مغرب و تلاوت پیش از اذان  به همت رادیو قرآن و دعوت از قاریان برجسته کشورمان در امامزاده پنج  تن تهران واقع در لویزان  برقرار می شود و پس از ضبط برنامه ها از این پس اذان و تلاوت هایی جدید در شبکه رادیویی قرآن به فراخور زمان پخش خواهد شد.
این برنامه از ابتدای تیرماه  و به مناسبت عید مبعث آغاز شده و به طور مستمر انجام می پذیرد و علاقمندان می توانند برای شرکت در محافل قرآنی در بارگاه  امامزاده پنج تن  حضوریابند.

ضبط تلاوت  قاریان نوجوان در رادیو قرآن
سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن  با بیان  این موضوع که نوجوانان  سرمایه های ایران اسلامی برای حضور در مسابقات جهانی قرآن کریم هستند گفت: استعدادیابی و تربیت و پرورش آن یکی از دغدغه های رادیو قرآن است که در این راستا  با شناسایی استعدادها وبسترسازی شکوفایی و رشد این افراد گروه تلاوت اقدام به ضبط تلاوت قاریان نوجوان کرده است.
وی افزود:  تا کنون با کارشناسی مسعود سیاح گرجی 40قطعه از قاریان نوجوان ضبط شده است که دربرنامه های رادیو قرآن از آنها استفاده خواهد شد.

ارائه محصولات رادیو قرآن در آینده نزدیک
یکی دیگر از مواردی که احمد فراهانی  سرپرست گروه تلاوت  رادیو قرآن به شنوندگان و علاقمندان این شبکه رادیویی مژده داد ارائه محصولات و برنامه های مورد استقبال  است.
فراهانی  با اعلام این خبر گفت: شنوندگان رادیو قرآن در ارتباط خود بسیاری از برنامه ها را برای دریافت فایل یا لوح فشرده آن درخواست کرده اند که  بعضی از برنامه های پرمخاطب برای عرضه درحال تولید است.
وی  افزود: به تازگی گروه تلاوت بخشی با عنوان "محصولات" ایجاد کرده است که هدف از آن تامین  نیازهای برنامه سازان شبکه و قاریان و در بخشی دیگر پاسخ به درخواست شنوندگان است.
سرپرست گروه تلاوت  بیان کرد:در اولین محصول این بخش فواصل تلاوت, 114 قطعه تلاوت زیبا از "بسم الله الرحن الرحیم" برای برنامه سازان  آماهده شده است و در کاری دیگر یک مجموعه 350 قطعه ای از بهترین قاریان قرآن کریم با عنوان "ستارگان تلاوت ایرانی" برای عرضه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تدارک دیده شده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح تابستانی رادیو قرآن با عنوان"قرآن کتاب زندگی " که محوریت آن سوره دهر است گفت: مجموعه ای از تلاوت های سوره انسان و برنامه هایی از گروه آموزش از جمله مواردی است که به زودی از سوی رادیو قرآن عرضه می شود.

برنامه های ویژه گروه تلاوت در کنداکتور پخش
برنامه های گروه تلاوت  با تغییراتی  در محتوا و رویکرد شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.
فراهانی  ضمن بیان این مطلب گفت: گروه تلاوت رویکرد جدیدی در تولید برنامه هایی با محتوا در حوزه تلاوت و تغییراتی در برنامه های قبلی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: شکوه تلاوت عنوان برنامه ای گفتگو محور است که  به 5شنبه ها از 7:55 صبح به مدت50دقیقه  پخش می شود و با بیان خاطرات اساتید قرآنی به تحلیل و پخش تلاوت  های کوتاه می پردازد.
شایان ذکراست  تا کنون  اساتیدی چون ستوده نیا, سیدمحسن موسوی بلده,حبیب ا...صحاف و مهکام  در این برنامه به بیان خاطرات قرانی پرداخته اند.
فراهانی اعلام کرد: برنامه تلاوت های درخواستی نیز  پس از ماه مبارک رمضان تغییرات عمده ای خواهد داشت و به صورت دو برنامه" بوستان تلاوت" و "گلستان تلاوت" از ساعت 14تا22  با دومحور تلاوت درخواستی و  گفتگوی کارشناسی  روزهای جمعه تقدیم شنوندگان می شود.
سرپرست گروه تلاوت با اشاره به برنامه "ستارگان تلاوت" گفت: این برنامه  از این پس مناسبتی پخش خواهد شد و در سالگرد وفات 10قاری برترمصر برروی آنتن می رود و زندگی  دیگر قاریان برتر مصر  در برنامه تلاوت های درخواستی  که پس از ماه مبارک رمضان با عنوان گلستان تلاوت پخش می شود مورد بررسی قرار می گیرد.
فراهانی درپایان اظهار امیدواری کرد که تغییرات انجام شده مورد توجه و رضایت مخاطبان قرار گیرد./ه

برچسب ها: اعلام ، برنامه ، گروه ، تلاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار