با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ایام روزه داری لازم است افرادی که توانایی روزه گرفتن دارند نکاتی را رعایت کنند تا روزه داری باعث نشود سلامتی آن ها به خطر بیافتد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و شروع ایام روزه داری افرادی که مبتلا به بیماری هایی همچون خونریزی دستگاه گوارش هستند حتماً لازم است به پزشک خود مراجعه کنند تا متوجه شوند روزه گرفتن برایشان ضرری نداشته باشد.
 
وی افزود: کسانی که سابقه سکته های قلبی و مغزی دارند و همچنین افرادی که مبتلا به دیابت هستند نیز باید قبل از ماه مبارک رمضان با پزشک خود در مورد روزه گرفتن مشورت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این مدت زمانی که به ایام ماه مبارک رمضان باقی مانده بهتر است که افراد از وعده های غذایی سبک تر استفاده کنند تا معده هایشان کم کم آمادگی روزه گرفتن و تحمل گرسنگی را پیدا کند.
 خسرونیا ادامه داد: همچنین لازم است در این فاصله زمانی که تا شروع ماه مبارک رمضان باقی است  کسانی که قرار است روزه بگیرند بدن خود را به کم خوردن عادت دهند تا در ایام روزه داری با مشکل کمتری مواجه شوند.
 
** چند توصیه کاربردی در روزهای ماه مبارک رمضان
 
دکتر ایرج خسرونیا گفت: افرادی که در روزهای ماه مبارک رمضان روزه می گیرند بهتر است از برخی غذاها همچون آبگوشت و غذاهایی شبیه آن و کباب در وعده سحری استفاده نکنند چون در طول روز به دلیل نخوردن غذا معده جمع می شود بهتر است در وعده افطار نیز افراد در شروع غذا خوردن از مواد غذایی سبک مثل شیرگرم، چای و یا آب قند شروع کنند.
 
وی اذعان داشت: افرادی که روزه می گیرند باید کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرند و چنانچه شغلشان اقتضا می کند که در آفتاب باشند لازم است هر 2 ساعت 1 بار در هوای خنک قرار بگیرند و بیشتر استراحت کنند تا دچار مشکل نشوند و فیض و بهره کافی را از این ایام مبارک ببرند./عط
برچسب ها: ماه رمضان ، معده ، سحری ، آفتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار